- A Xiaomi elkötelezett azon célja iránt, hogy az autópiac egyik meghatározó szereplője legyen.
- A terjeszkedést előtérbe helyezik a profittal szemben.
- Az európai piacon való megjelenés is tervben van.
A Xiaomi továbbra is bizakodó, hogy jelentős szereplő legyen a villanyautópiacon. A SU7 hivatalos bemutatóján már azt is beígérték, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártója lesznek. Ezt a törekvést pedig a vállalat pénzügyi igazgatójának a szavai is megerősítik.
Alain Lam a Bloombergnek elmondta, hogy jelenleg fontosabb a villanyautó üzletáguk növelése, mint a profit hajkurászása. Lam kifejtette, hogy az üzletág bővítése idővel megtérül, de ez még messze van. A Bloomberg számításai szerint a Xiaomi jelenleg 60 ezer jüant, vagyis csaknem 3 millió forintot veszít minden egyes eladott autóján. „Jelenleg inkább a növekedésre összpontosítunk, mint a nyereségességre” – mondta.
A Xiaomi már elkezdte tervezni következő modelljét, ami egy SUV lesz és a Tesla Model Y riválisa lehet. Ezt a tervek szerint legkorábban 2025-ben dobhatják piacra, viszont ennél hamarabb a SU7 szedánjuknak a sportos verziója, az Ultra jelenhet meg. Emellett pedig megvásároltak egy területet Pekingben, amin bővíteni szertnék gyártási kapacitásukat.
A Xiaomi jelenleg csak Kínában értékesít járművet, de a tervei között szerepel, hogy az európai piacon is megjelenjenek. Lam ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nemcsak európai, hanem globális piacon akarnak jelen lenni, de első sorban a kínai piac igényét szeretnék kielégíteni.
Egyébként SU7-et már itthon is láttunk egyet: