Képernyő minek, az önvezetés béna - sokak szerint felesleges az autókba tuszkolt tech
- Az amerikai J.D. Power az autókban lévő különböző extra funkciók fogadtatását vizsgálta.
- Sem az összetettebb vezetéstámogató rendszerek, sem a felesleges kijelzők nem szerepeltek jól.
- Mintegy 82 ezer amerikai tulajdonost kérdeztek az autóvásárlást követő 3 hónap tapasztalatairól.
Az amerikai J.D. Power közzétette a 2024-es Tech Experience Index (TXI) vizsgálatát, amelyek 81 926 autótulajdonos három hónapnyi tapasztalatai alapján készült. Ahogy az várható volt, rengeteg olyan funkciót kínálnak a márkák, amelyekre a vásárlóknak nincs szüksége vagy épp használatuk túl bonyolult.

Ellenpéldának a mesterséges intelligenciát hasznosító okosklíma bizonyult, amelyet kimondottan kedvelnek a tulajdonosok, míg az ujjlenyomatolvasók, az arcfelismerők és a gesztusvezérlés (pl. mutatóujjal a középkonzollal szemben a levegőben körözve állítható hangerő) senkinek nem hiányzott és nem is működik megfelelően. Az ilyen funkciók várhatóan nem hozzák vissza a fejlesztésre költött dollármilliókat.

Ugyanígy rosszul szerepeltek az összetettebb vezetéstámogató rendszerek: a többség a korlátozott önvezetési funkciót egyáltalán nem használja, mind a kormányon tartott kézzel, mind a kormányt elengedve működő rendszer rosszul szerepelt. Beszédes, hogy eközben a létező, nap mint nap tapasztalható problémákat megoldó funkciók, mint a tolatókamerák, holttérfigyelők és keresztirányú forgalmat figyelők kimondottan népszerűek.
Fizetnél 3,6 millióval többet, hogy elengedhesd a kormányt?
Az önvezetés nem csak a biztosítást, de az autófinanszírozást is átalakítja.
A gyártók hozzáállása is gyökeresen eltérő az autók belterét elborító képernyőket illetően, a vizsgálat résztvevői szerint az utasoldali plusz képernyő felesleges. Árnyalja a képet, hogy a megkérdezettek 90 százaléka egyedül autózik, így ha gyakrabban lenne utas, talán az eredmény is más lenne. A plusz képernyő ráadásul az autó szállítási idejét is hosszabbíthatja, emellett a forgalmazók arra is panaszkodnak, hogy az infotainment használatát egy képernyőn is nehéz megtanítani a vásárlóknak, nem hogy kettőn.
Alfa Romeo: az emberek vezetni akarnak, nem hatalmas képernyőket nézni
Legalábbis erre utal a márka saját felmérése.
Márkasorrendet is felállítottak: a prémium szegmensben innováció és elégedettség alapján negyedik éve a Genesis áll az élen, utána a Lexus, majd a BMW, a tömegmárkák között is koreai fölény látható, ötödik éve a Hyundai áll az első helyen, utána a Kia, a harmadik helyen pedig a GMC.

Külön típusokat is említ a vizsgálat: a Toyota Sequoiát a kameraképpel kombinált tükre miatt emelték ki, a Genesis GV70 és a Kia Carnival az elülső keresztirányú forgalom figyelőjéért, a BMW iX-et az egypedálos vezetéséért, az X6-ot és a Hyundai Santa Fét pedig a kulcs-applikációjáért.
Digitális innovációi ellenére a Tesla látványosan hiányzik az elismertek köréből, ám a táblázat alján látható, hogy (a Riviannel együtt) jóval több pontot szerzett bármely más márkánál – az apróbetűs rész szerint nem felel meg a vizsálgati követelményeknek. Szintén érdemes megjegyezni, hogy a vizsgálat amerikai tapasztalatokat és preferenciákat mér, az európai, de különösen a technológiára és funkciókra kimondottan vevő kínai vásárlóknál más eredmények jöhetnek ki.
Forrás: JDPower

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
