Ha imádod a Lamborghini Diablót, de egy kicsit már túl öreg neked, akkor itt a megoldás
- Restomod Lamborghini Diablót kínál egy San Marinó-i cég.
- Az autó szerkezetét megerősítik, új futóművet és aktív lengéscsillapítókat építenek be.
- Modernizálják az autó külsejét és belsejét megtartva az eredeti részleteket.
- A motor is frissített, 550 lóerőt és 600 Nm nyomatékot tud az öreg V12-es.
- Az autó ára 1,2 millió euró körül alakul, de ebben még nincs benne a donor.
A '90-es években sok gyerek falán lógott poszter a Lamborghini Diablóról, ami kora egyik legikonikusabb sportautója volt. Megértem, ha valakinek nem fekszik egy bő 30 éves olasz sportautó, horribilis pénzbe kerül ezeket fenntartani, de erre kínál megoldást az Eccentrica. A San Marinó-i székhelyű cég ugyanis restomod Diablókat kínál, azaz felfrissítik a technikát és korszerű elemekkel erősítik a klasszikus karakterét.
A projekt lelke az 5,7 literes szívó V12-es motor, amelybe felújítás után módosított vezérműtengelyeket és elektronikus fojtószelepet építenek. A gyári kipufogót egy kifejezetten a motorhoz hangolt Capristo rendszerrel helyettesítik, így 550 lóerőt és 600 Nm nyomatékot emelnek ki a technikából. A motor mögé egy hatfokozatú kézi váltót csatoltak, a teljesítményt a spéci 19 colos alufelniken feszülő Pirelli P Zero Trofeo R abroncsok viszik az útra. A felfüggesztést is felfrissítették, adaptív futóművet és elektronikus kormányművet építettek be, illetve az első tengely emelhető ideiglenesen – ha például egy rámpára kéne felállni az alacsony orrú autóval.
Nem állt meg a munka a technikánál, az autó szerkezetét karbon elemekkel erősítették meg, hogy elbírja a komolyabb menetteljesítményt, hiszen a végsebesség 335 km/h-ra ugrott fel. Kívül számos szénszálas légbeömlő került fel, hogy hűtsék a motorteret és kapjon levegőt a motor, illetve az új hátsó lámpák mellett modernebb nappali menetfényt és orrkialakítást adtak a legjobb esetben is 23 éves sportautónak. A belteret is modernizálták szigorúan meghagyva az autó eredeti értékeit. A középső tükör egyben egy érintőkijelzős felület is, amely képes okostelefon-tükrözésre, szereltek be új műszereket és visszajelzőket, illetve egy modernebb Marantz hangrendszert.
Az Eccenctrica kreatívan V12-nek nevezte el a Diablo restomodot. Mindössze 19-et terveznek építeni belőle és az ár a megrendelő igényeitől függően változik. Ahogy az az ilyen kis gyártási számmal működő manufaktúráknál megszokott, extrák és anyaghasználat tekintetében a határ a csillagos ég. Az alap egyébként 1,2 millió euró, átszámolva 472,5 millió forint körül lesz, tehát nem olcsó buli a 30 éves új autó. Főleg úgy, hogy ebben még nincs benne a donorautó ára, és a használt Diablo egy német használtautós oldal alapján még plusz 250-550 ezer euró, azaz 98,4-216,6 millió forint között lehet.
Forrás: Carscoops