Range Roverből elektromost? 42 ezren már foglalóztak
- Hamarosan leleplezik az első teljesen elektromos Range Rovert.
- A végleges változatot még egy vásárló sem láthatta, de így is 42 ezer foglalás érkezett már az autóra.
- A hajtásláncot házon belül fejlesztik, a kipörgésgátló is teljesen új.
Egyre több luxusmárka mutat be teljesen elektromos típusokat, közülük a Porschénál már elérhető a villany-Macan, de a Cayenne elektromos változatának közúti tesztjei is előrehaladottak. Utóbbinak lehet közvetlen konkurense a Range Rover Electric. Részletfotókat már tavaly is láthattunk, de egy sarkköri teszten is járt már az autó, de a végleges premier sincs már messze.
Az előrendelések száma kitartóan nő: februárban 16 ezren, júniusban 38 ezren, augusztusban pedig már 42 ezren voltak a várólistán. A MotorTrendnek adott interjújában a JLR ügyvezetője, Lennard Hoonik azt nyilatkozta, hogy "egy elektromos Range Rovernek elsősorban Range Rovernek kell lennie", így ugyanazt a vezetési élményt és terepképességeket kell biztosítania, mint a belső égésű motorral szerelt változatoknak. "Mindegy, hogy V8, villany vagy sorhat. Igazi Range Rovernek kell lennie."
Ha lehet hinni az előzetes beszámolóknak, a házon belül fejlesztett hajtáslánc és a teljesen új kipörgésgátló alacsony tapadási körülmények között még a jelenlegi Range Roverekénél is jobban teljesít. Külön kiemelték, hogy a gázlómélység 850 mm lesz, ami megegyezik a jelenlegi Range Rover Sportéval, nagyobb, mint a GMC Hummer EV-é, de 50 mm-rel elmarad a jelenlegi standard Range Roverétől. Az autót az év vége felé mutatják be.