- Teljesen megújulhat a következő Land Rover Discovery.
- A modellt nagyon kevesen választják az új Defender miatt.
- A márkáért felelős vezető szerint akár egyterűsíthetik a modellt.
Eladási számok alapján a Land Rover Discovery tavaly nem aratott nagy sikert. Mindössze 16 750 darabot adtak el belőle, aminek fele a Discovery Sport volt. Ennek a JLR szerint két oka van: a modell jelenlegi generációja 2017 óta van jelen, ezzel pedig a legrégebbi modell jelenleg (ezt követi a Range Rover Evoque), valamint a modell potenciális vásárlói inkább a Defendert választják. Emiatt teljesen megújulhat a Discovery.
Mark Cameron, a Discovery és Defender márkáért felelős vezető beszélt az Autocarnak a Discovery helyzetéről. A modell a márka eladásainak mindössze 4 százalékát teszi ki, viszont beszántani nem szeretnék, helyette teljesen más igényeket szolgálhat ki az új generációja. Még pontos elképzelésük nincs a modell jövőjét illetően, de előfordulhat, hogy egyterűekre jellemző tulajdonságokkal vértezik fel, amivel valós alternatíva lehetne a Defender mellett.
Cameron szerint a Discovery márka önállóvá válása új életre kelti a Discovery nevet, mivel a JLR mind a négy márkája jelenleg akaratlanul is versenyben áll egymással. A négy márka a Range Rovert, a Defendert, a Discoveryt és a Jaguart jelenti, bár az utóbbi jövőre nem fog új autót értékesíteni.
Innentől kezdve az Autocar találgatásba kezd, miszerint az új Discovery a márka MLA platformája kerülhet, ami miatt egyszerre lehet belőle belső égésű és tisztán elektromos meghajtású verzió is.