- A Porsche fejlesztőpilótája szerint a német gyártó nem fejleszt váltót az elektromos autóiba, mert felesleges.
- Sőt, szerintük csak ront a villanyautók teljesítményén.
- Azt tanácsolják, hogy aki váltani szeretne, az vegyen belső égésűt, ők úgyis gyártanak ilyet.
A Hyundai Ioniq 5 N műváltója nemcsak a vásárlók, de más gyártók érdeklődését is felkeltette. A Toyota már 2022 óta gondolkozik az ötleten, a BMW M divíziója pedig megdicsérte a Hyundai megoldását és mondták, hogy ők is hasonlón dolgoznak. Viszont a Porsche szerint ez teljesen felesleges, sőt...
A Porsche fejlesztőpilótája, Lars Kern az ausztrál Drive-nak nyilatkozott: a német gyártó szerint a villanyautókba épített műváltó csak ront az autón. „Nyilvánvalóan figyeljük, hogy mit csinál a konkurencia, de a mi szempontunk ezzel kapcsolatban az, hogy miért kellene valamit rosszabbá alakítanunk. Az elektromos motor jobb, mint a belső égésű, ezért úgy gondoltuk, hogy nincs okunk szimulálni azt, ami a múltban volt” – mondta Kern.
A pilóta azzal folytatta, hogy amúgy is készítenek még belső égésű motoros, váltóval rendelkező autókat, ezért felesleges ezt imitálni a villanyautóikban. Elismerte, hogy elgondolkoztak azon, hogy fejlesszenek-e ilyet, de az ötletet igen hamar elkaszálták. „Vezettük a Hyundai Ioniq 5 N-t, és nyilvánvalóan vannak olyanok, akik szerint ez egy jó ötlet, és vannak olyanok, akik szerint nem. Mi arra a következtetésre jutottunk, hogy számunkra ilyen nem kell.”