A büntetővám megtette hatását: csökkent a kínai villanyautók iránti kereslet
- Csökkent a kínai villanyautók iránti kereslet júliusban Európában.
- Ebben közrejátszott a július 4. óta érvényben levő büntetővám.
- Eközben a villanyautók iránti kereslet is csökkent.
Az Euópai Bizottság még július 4-én plusz vámot vetett ki minden Kínából érkező villanyautóra, amelynek mértéke márkánként eltér. Az intézkedés részben megtette hatását, a kínai vállalatok villanyautói iránti kereslet megcsappant. Viszont nem csak emiatt.
A Dataforce adatai szerint a régióban az EV-regisztrációk 9,9 százalékát az MG és a BYD autói adták. Ez a szám tavaly júliusban 10,2 volt.
Az MG anyacége, a SAIC júliusban 38 százalékos visszaesést tapasztalt az európai regisztrációkban az egy évvel korábbi időszakhoz képest, és még nagyobb, 60 százalékos visszaesést júniushoz képest a JATO Dynamics kutatása szerint.
Összességében júliusban kevesebb mint 14 ezer kínai villanyautót regisztráltak Európa-szerte, míg júniusban ez a szám meghaladta a 23 ezret.
A BYD júliusban megduplázta európai jelenlétét a tavalyi évhez képest, ennek ellenére 5,5 százalékos visszaesést könyvelhettek el a JATO szerint. Ez viszont valószínűleg változni fog, miután a török és magyarországi gyáruk elkészül, hiszen az ott gyártott járművek után nem kell büntetővámot fizetni.
Nemcsak a kínai villanyautók iránti kereslet, hanem en bloc az elektromos autóké is csökkent Európában, főleg Németországban, a régió legnagyobb autópiacán. Németországban az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint júliusban 37 százalékkal csökkentek az elektromos autók eladásai, az előző évhez képest pedig 20 százalékkal. Ez főleg az állami támogatások megszűnése miatt van. Viszont Belgiumban és Dániában nem ez a helyzet, ott továbbra is nagy a kereslet rájuk, de a két országban még vannak kedvezmények a villanyautóvásárlásra.