Seregnyi újítással érkezik a harmadik generációs Nissan Armada

2024.09.05. 15:40 Módosítva: 2024.09.05. 15:40

  • Az idén érkező harmadik generációs Nissan Armada friss dizájnnal, igényes belsővel és rengetek újítással dobja fel a típust.
  • A dizájn és kényelmi funkciók mellett a hajtáslánc is jelentősen átalakul.
  • Pro-4X néven, terepezésre alkalmas változtat is készül.

Nagyon ráfért már a megújulás aNissan Armadára. A japán gyártó jókora SUV-je felett kívül-belül eljárt az idő, de szerencsére a még idén megérkező harmadik generáció friss dizájnnal, igényes belsővel és rengetek újítással dobja fel a típust.



Az új Armada egy óriási hűtőmaszkkal érkezik. A hangsúlyos elemet felül két krómozott csík, oldalt oldalt pedig a két, trapézt formázó fényszóró határolja. A hátsó lökhárító kifejezetten hangsúlyos: a két szélét a karosszéria színére fújják, de a középső betét szürke árnyalatú. A két lámpa között egy széles, fekete csík húzódik, amely kihangsúlyozza a Nissan emblémát és a nagy A R M A D A feliratot. A fapados kivitel 18 colos kerekeken gurul, de aki szereti a feltűnést, akár 22 colos felniket is rendelhet.



A belső tér is alaposan átalakult. A műszerfal sokkal modernebb érzetet kelt, hála a letisztultabb dizájnnak és a kijelzőknek. Az alapmodell 12,3 colos digitális műszeregységgel és ugyanekkora infotainment kijelzővel készül, hangszóróból pedig hat áll rendelkezésre. Az akár nyolc ülés műbőr borírású, az elsők pedig elektronikusan állíthatók.


A drágább kiadásoknál már 14,3 colos a két kijelző, megjelennek a faberakások, a Klipsch audiorendszer pedig 12 hangszóróval dolgozik. Az üléseket igazi bőr borítja, ráadásul az első kettő fűtéssel, hűtéssel és masszázs funkcióval is rendelhető. Persze az opciók sora itt nem ér véget: a középső sorba két különálló ülést (captain's chair) is választhatunk saját középkonzollal, de némi felárért vezeték nélküli telefontöltő, panorámatető, és Google integráció is rendelkezésre áll.



Egy dolog biztos: helyből nem lesz hiány. A harmadik üléssorban 145 milliméterrel nőtt a lábtér, a csomagtartó pedig még úgy is 578 literes, ha nyolcan ülnek az autóban. Ha valaki az egész házát magával vinné, elég lehajtani a hátsó két üléssort. A raktér ekkor 2750 literre nő.



A motorháztető alatt egy 3,5 literes, duplaturbós V6-os rejtőzik 431 lóerővel, ami egy új, kilenc sebességes automata váltón keresztül juttatja az erőt a kerekekhez. Utóbbi jobb gyorsulást, gyorsabb váltást és jobb hatékonyságot ígér egyszerre. További jó hír, hogy a mérnökök szerint a karosszéria sokkal merevebb lett, ami a vezethetőségnek is jót tesz. A maximális vontatható teher 3856 kilogramm.



Az Armadából Pro-4X néven egy terepezésre alkalmas változtat is készül. Ez a kiadás új első lökhárítóval, elektronikusan zárható differenciálművel, all-terrain gumikkal és állítható hasmagassággal gördül ki a gyárból.

Az új Armada még idén megérkezik, árról egyelőre nem esett szó.