Felkészül Kína? Összefoghat a Toyota és a Hyundai
- Október végén Dél-Koreába látogat a Toyota elnöke, Akio Toyoda.
- Információk szerint a háromnapos üzleti úton a Hyundai vezetőjével találkozik, ahol a két óriásvállalat együttműködéséről tárgyalnak majd.
- A Hyundai a Toyota hibrid technológiájából profitálhat, míg a japánok a Hyundai erősségének számító tisztán elektromos hajtásban érdekeltek.
- A kézenfekvő pontok mellett az üzemanyagcellás technológiában és a hidrogén alapú társadalom kérdésében is közösek a két cég céljai.
A gazdasági verseny mellett történelmi ballaszt is nehezíti a japán és dél-koreai kapcsolatokat, elég csak a 2019-es bojkottra gondolni, amelyben a két ország között elharapódzott kereskedelmi vita után Dél-Korea az élelmiszerektől a japán filmekig szinte mindent elutasított. Most azonban úgy tűnik, hogy a konszolidáció az autóipart is elérheti, mivel a Toyota és a Hyundai együttműködésére kerülhet sor.
A legfrissebb értesülések szerint a Toyota elnöke, Akio Toyoda október 24-én Szöulba utazik, ahol várhatóan a Hyundai első emberével, Chung Euisunnal találkozik. Egy diplomata beszámolója szerint Chung már az év elején azt nyilatkozta, hogy szívesen találkozna Toyodával.
Mindkét vállalatnak megvan a maga erőssége, amelyből a másik fél sokat profitálna: a Toyota a hibrid technológiában jár elöl, ami a Hyundai szempontjából a rohamosan bővülő kereslet miatt fontos, a koreaiak erre reagálva megkétszereznék az eddig elérhető hibrid modelljeik számát, emellett 2028-ra 40 százalékkal 1,33 millióra növelnék a hibrid-eladásaikat.
A Hyundai aduja az elektromos hajtás, a koreaiak villanyautói technológiailag is világszínvonalúak, míg a Toyota e téren jelentős lemaradásban van, eladásainak töredéke származik tisztán villanyautókból, amelyek a szakma és a közönség körében sem arattak osztatlan sikert. Lényeges részlet, hogy a Toyota épp a héten kapta meg a Japán Kereskedelmi és Ipari Minisztérium engedélyét a házon belüli akkumulátor-fejlesztésre és gyártásra.
A fentiek mellett mindkét vállalat jelentős erőforrásokat fordít a hidrogén alapú technológiára, így kézenfekvő, hogy ezen a téren is együttműködésre lehet számítani, különösen az infrastruktúra és a kutatás-fejlesztés költséges mivolta miatt.
Az elmúlt évek autóipari átrendeződése miatt szinte minden piaci szereplőnél látszik a helyezkedés: a Toyota nemrég a BMW-vel, míg a Hyundai a General Motorsszal jelentett be partnerséget, a japán-koreai kooperáció azonban főként a kínai autóipar felemelkedésének fényében lehet jelentős lépés. A Toyota a világ legnagyobb, a Hyundai (a Kiával és a Genesisszel együttvéve) a harmadik legnagyobb autóipari cége, jelenleg a BYD-nak van esélye felrúgni a status quót.
Forrás: Electrek