Európába is elhozza elektromos áruszállítóit a Kia
- Moduláris, elektromos haszonjármű modellcsaládot tervez a Kia.
- Az akkumulátorok alkalmasak lesznek a 150 kW-os DC töltésre.
- A furgonok külső áramforrásként is használhatók lesznek.
- A márka 7 év vagy 150 ezer km garanciát vállal majd a sorozatra.
- A szériagyártás elindítása 2025 nyarán várható.
A kétezres évek elején fontos szereplő volt a Kia a haszonjárművek piacán, az akkor eladott Pregiók és K2500-ak elvileg már régen kiszolgálták az idejüket, de a tulajdonosok egy része annyira ragaszkodik a bevált munkaeszközéhez, hogy életben tartja, és ma is dolgozik vele. A dél-koreai márka hamarosan egy komplett modellcsaláddal tér vissza a szegmensbe, és a jelenleg még prototípus fázisban járó újdonságokat látva nagy esélye van rá, hogy ismét sok vevőt szerez majd. A korábban már beharangozott PBV, vagyis Platform Beyond Vehicle egy átgondolt rendszer.
A moduláris felépítés elősegíti, hogy minél többféle hosszúságú, magasságú, tengelytávú és felépítményű karosszériát kínáljanak. A meghajtás természetesen tisztán elektromos, hiszen a 2025-ben, végleges változatban érkező típusokkal a kategória megújítására készülnek. Bár részletes műszaki adatokat még nem közöltek, azt már elárulták, hogy 22 kW-os AC és 150 kW-os DC töltésre lesznek képesek, így 10-ről 80 százalékra akár 30 perc alatt is felölthetők a furgonok. A gyártó úgy számol, hogy az ebédidő vagy egy kiszállás ideje is elég a művelet befejezéséhez.
Ehhez 28 európai ország 780 ezer töltőpontját tudják felkínálni a Kia Charge hálózaton belül. A cég elektromos személyautóihoz hasonlóan áramforrásként is használhatók lesznek. Ez a funkció egy munkagép esetében még hasznosabb, hiszen gyakrabban lehet szükség arra, hogy különböző szerszámokat működtessenek róluk használat közben. A szintén jól ismert 7 év vagy 150 ezer km garancia a villanyautók esetében ugyan nem kiugró, de az áruszállítók között előnyösnek számít. A Kia együttműködik a flottakezelési megoldásokat kínáló Geotab céggel a jobb szolgáltatásért.
A sofőrök mesterséges intelligencia-alapú digitális asszisztenssel és több ember számára is hozzáférést biztosító digitális kulccsal is tervezhetnek, mindezt látványos, a jelenlegi személyautó-választékhoz illően futurisztikus karosszériába csomagolták. Ezzel a praktikum mellett a külsőre is áldoztak, ami elsőre nem tűnik fontos szempontnak, a márka megítélése és az utcakép szempontjából mégsem elhanyagolható. A hannoveri haszonjármű-kiállításon élőben is látható példányok szériaváltozata már jövő nyáron kész lesz, az önvezető taxira még várni kell.