Ezért nem jó ötlet végsebességig tolni egy 30 éves Mercedest az Autobahnon
- Egy ismert youtuber végsebességig hajtott egy 30 éves Mercedes-Benz S 350-et a német autópályán.
- Az öreg német prémium nem viselte jól a száguldást.
- A motorháztető alól fehér gőz tört elő.
A német autópálya sok autórajongó kedvelt játszótere. Közéjük tartozik a TopSpeedGermany YouTube-csatorna tulajdonosa is, aki a legkülönfélébb autókkal gyorsul végsebességre az Autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszain.
Ezúttal egy 1994-es Mercedes-Benz S 350 járt a kezei között. A 3,5 literes hathengeres dízelmotorral szerlelt német prémiumnak azonban láthatóan nem esett jól a végsebességpróba.
A sofőr nyugodtan kihajt a parkolóból, fel az autópályára, majd a padlóig tapossa a gázt. A videó elején még minden rendben. A két tonnás, 150 lóerős klasszikus komótosan, de stabilan gyorsul, egészen a 185 km/h-s végsebességeik. Amit a sofőr viszont nem vesz észre, hogy a motorban kezd elszabadulni a hőmérséklet: a sebességmérő bal oldalán található vízhőfok jelző mutatója egyre magasabbra kúszik, majd a 120 fokos tartomány közelébe érve fehér gőz tör elő a motorháztető alól.
A sofőr ekkor elveszi a gázt, majd a következő lehajtónál elhagyja az autópályát és hamarosan leparkol. Megállás után még mindig hevesen gőzölög az autó eleje, a motortérből pedig sistergő hang hallatszik.
Bár a veteránkorú Mercedes műszaki állapotáról nincsenek információink, általánosan elmondható, hogy a dízelmotorokat nem ajánlott maximális fordulat közelében, nagy terheléssel járatni, pláne hosszabb időn keresztül.