Megjelent a Peugeot 12. villanyautója, az E-408
- Bemutatták a Peugeot E-408-at, ami a márka jelenlegi modellpalettájának 12. villanyautója.
- Az E-408 egy meghajtással és akkumulátorral kapható, hatótávja 453 km.
- A meghajtáson és a csomagtartóméreten kívül teljesen azonos a belső égésű verzióval.
A Peugeot-nak nem volt elég, hogy jelenleg tizenegy modelljük kapható elektromos verzióban, a 408-ból csináltak egyet; így pedig teljes lett a felhozatal, ugyanis minden modelljük kapható elektromos változatban (az 508 félig kivétel, ugyanis abból csak plug-in hibrid van).
A kimondottan szép külsejű E-408 a Stellantis E-EMP2 platformjára épül és csak egyféle akkupakkal és teljesítménnyel kapható: nettó 58,2 kWh-s az NMC akkumulátor, ami 453 kilométeres hatótávval rendelkezik. A gyorstöltés maximum teljesítménye 120 kW, vagyis ez is nagyjából fél óra alatt tölti fel 20-ról 80 százalékra az akkumulátort.
A szokásos három vezetési mód közül lehet választani az E-408 esetében is: eco, normal és sportot. Az eco és a normal esetében szabályozva van a teljesítmény, de sport módban a maximum amit képes leadni az 210 lóerő és 345 Nm nyomaték az első kerekekre.
A meghajtáson kívül a csomagtartó mérete lehet más, ugyanis 471 literes, vagyis egyenlő a plug-in hibridével, de a belső égésűnek is úgy adták meg a 536 literes csomagterét, hogy a padló alatti üreget is beleszámolták - vagyis valójában az is csak 471 liter.
Ezeken túl az E-408 teljesen azonos a belső égésű verziójával, vagyis ugyanaz külső és belső vár ránk. Ha részletesen is érdekel, hogy mi jó és mi nem jó a 408-ban, olvasd el ezt a tesztünket: