Az AMG CEO-ja szerint a vásárlóik csúcstechnológiát akarnak, nem nagy motorokat

2024.10.05. 07:59

  • Az AMG is az elektromos átállás felé halad.
  • Michael Schiebe CEO azonban nem fél attól, hogy a vásárlóik emiatt elpártolnak tőlük.
  • A vezető szerint aki AMG-t vásárol, csúcstechnológiát akar, nem V8-as motorokat.

Nem könnyű manapság a világ sportautógyártóinak. Bár többségük brutális belső égésű motoros modellekkel nyitotta ki a milliomosok pénztárcáját, az emissziós szigorítások és a piaci trendek miatt egyre nagyobb a nyomás, hogy elektromos autókat gyártsanak. Az AMG CEO-ja, Michael Schiebe azonban nem fél attól, hogy a vásárlóik emiatt elpártolnának tőlük.

amg c63 s e performance 14


A szakember egészen érdekes véleményt fogalmazott meg nemrég az Autocarnak: „A vásárlóink, akik a V8-as miatt választottak minket, nem azért jöttek, mert egy nagy motort akartak. Azért érkeztek, mert imádják a technológiát, amit az autóinkba rakunk. Szóval az elektromos hajtás témájában elég biztos vagyok abban, hogy [a vásárlóink] rávetik magukat az új technológiára, hiszen az lesz a legfrissebb és legnagyszerűbb, amit csak kaphatsz".

Az autóipar közelmúltbeli tapasztalatai sajnos nem támasztják alá Michael Schiebe véleményét. Mate Rimac, a Rimac Nevera megalkotója szerint egyre kevésbé van igény elektromos sportautókra, mivel a milliomosok már nem érzik magukat különlegesnek bennük. Stephan Winkelmann, a Lamborghini CEO-ja is nagyon hasonló véleményt fogalmazott meg: szerinte jelenleg nem túl népszerűek az elektromos sportautók, és nem biztos, hogy valaha azok lesznek.

A legszemléletesebb ellenpéldát azonban a Koenigsegg szolgáltatja. A svéd gyártó egy forradalmi újítások garmadáját felvonultató 600 lóerős háromhengeres motort fejlesztett a Gemera modellhez, ám mivel a vásárlóik túlnyomó többsége a kevésbé forradalmi, de V8-as motorral szerelt változat mellett döntött, a háromhengeres kiadást végül elkaszálták.

Nem kell azonban Svédországig utaznunk, hogy cáfolatot találjunk Michael Schiebe szavaira. Az AMG saját bőrén tapasztalta meg, hogy a kétliteres sornégyessel szerelt C 63 S E-Performance nem érdekli a vásárlókat.