A Rimac szerint egyre kevésbé van igény elektromos hipersportautókra

2024.05.10. 10:58

  • Mate Rimac, a horvát Rimac vezérigazgatója szerint csökken a kereslet az elektromos hipersportautók iránt
  • Szerinte azzal, hogy a világban egyre több embernek van elektromos autója, a vásárlórétegük nem érzi magát különlegesnek, emiatt nem vesznek ilyen autókat
  • Szerinte a vállalatnak el kell mennie a hibridek irányába
  • Bár összebútoroztak nemrég a Bugattival, még a házasság előtt két évvel már elkezdtek egy saját belső égésű motort fejleszteni

Mate Rimac, a horvát elektromos hipersportautót gyártó Rimac vezérigazgatója szerint egyre inkább csökken a kereslet az elektromos szuper- és hipersportautókra, ezért muszáj lesz valami mást kitalálni. Ez a kijelentés azért is furcsa részükről, mert anno a Neverával, a világ egyik leggyorsabb elektromos hipersportautójával lettek híresek.

Mate Rimac azonban elmondta, hogy nagyon sok minden megváltozott azóta, hogy 2017-ben elkezdték fejleszteni a Neverát. Szerinte azok a rétegek, akik ilyen autót vásárolnak, egyre kevésbé szeretnének elektromos autókat. Ez annak tudható be, hogy sok országban erőteljesen terjednek a hagyományos elektromos autók, köszönhető ez több kormány támogatásának és a nyomásnak, hogy átállítsák a gyártókat az elektromos autók gyártására. Ez a fajta nyomás sok embernek nem szimpatikus, még annak a rétegnek sem, akik megtehetik, hogy elektromos hipersportautókat vásároljanak. Mate Rimac szerint olyan dologra kényszerítik az embereket, amit nem akarnak, ezért a visszájára sülhet el a dolog.

A Rimac vezérigazgatója szerint ezért érdemes elmenniük majd a hibridek irányába. Ez egybevág azzal a gondolkodással, hogy a Bugatti sem engedte el a belső égésű motor kezét, sőt, a fejlesztés alatt álló Chiron utódban várhatóan még mindig 16 hengeres motor lesz. Pletykák szerint az eddigi W16 helyett hagyományos V motort alkalmaznak, ráadásul szívó állapotában, az eddigi turbófeltöltős rendszer helyett.

A két vállalat egyébként nemrég egyesült, így lehetséges, hogy osztoznak majd bizonyos technológiai megoldásokon. Erre Mate Rimac annyit mondott, hogy már két évvel a Bugattival történő megállapodás előtt elkezdték egy belső égésű motor fejlesztését, lesz saját hibrid rendszerük. Mindettől függetlenül a Nevera továbbra is elérhető, már 50 autót leszállítottak a tervezett 150 darabos gyártásból.

Forrás: Motor1