Hidrogéncellás hatótávnövelővel védi a földet a Renault új elektromos koncepciója
- Különleges koncepcióautót mutatott be a Renault.
- Az Emblème megalkotásakor a mérnökök célja a karbonlábnyom minimalizálása volt.
- Ehhez mind a gyártás, mint a tervezés során drasztikus megoldásokat vetettek be.
- A modell legérdekesebb pontja a hajtáslánc, ami hidrogéncellákat kombinálja az elektromossággal.
Egészen különleges koncepcióautót mutatott be a Renault. Az Emblème névre keresztelt tanulmány azt hivatott prezentálni, hogyan képzeli el a francia gyártó a karbonsemleges jövőt.
A Renault 2040-re európai, 2050-re pedig globális karbonsemlegességet tűzött ki célul. Ez egy hatalmas vállalás, ami a gyártó szerint csak úgy lehetséges, ha alapjaiban forradalmasítják az autóik tervezését és gyártását.

Ennek szellemében az Emblème megalkotásakor a mérnökök célja a karbonlábnyom minimalizálása volt, a jármű teljes életútjára nézve, a legyártásától a haláláig. Ehhez a természetes forrásból származó nyersanyagok és a megújuló energia mellett olyan drasztikus megoldásokra is szükség volt, mint hogy a gyártás során beépítenek használt alkatrészeket is. Az eredmény tényleg jól hangzik: az Emblème teljes életciklusa során csupán 5 tonna szén-dioxidod termel, ami a Renault szerint 90 százalékkal kevesebb, mint egy hasonló mai autó esetében.
Ehhez kiváló aerodinamikai hatásfokra is szükség volt, amit a Renault mérnökei az Alpine Forma–1-es csapatától származó csúcstechnológiás felszerelések segítségével finomítottak. Az eredmény egy 0,25-ös légellenállási együttható lett. A 4,8 méter hosszú és 1,52 méter magas modellről a Renault szerint minden felesleges kilogrammot lenyestek a mérnökök azzal a céllal, hogy az önsúlyt 1750 kiló alatt tartsák.
Az Emblème legérdekesebb pontja azonban a hajtáslánc: tulajdonképpen egy hidrogéncellás hatótávnövelővel felszerelt elektromos autóról beszélünk. A 217 lóerős villanymotor alapesetben egy 40 kilowattórás akkumulátorból kapja az áramot, ám ha a töltöttség lecsökken, a hidrogéncella működésbe lép, és elektromossággá alakítja a 2,8 kilogramm kapacitású hidrogéntartály tartalmát.
A Renault szerint az újító rendszer előnye, hogy az Emblème városban több száz kilométeren át elboldogul az akkumulátorával, ráadásul pont úgy tölthető, mint egy normál villanyautó. Ha viszont hosszabb utakra kerül sor, jól jön a hidrogéncella, ami növeli a hatótávot, ráadásul az elhasznált hidrogént pár perc alatt pótolni lehet(ne) egy hidrogénkúton – már ha lennének ilyenek.
Az Emblème október 14-e és 20-a között megtekinthető lesz a Párizsi Autószalonon, ahol további részletekre is számíthatunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.

