Hidrogéncellás hatótávnövelővel védi a földet a Renault új elektromos koncepciója

2024.10.05. 16:03

  • Különleges koncepcióautót mutatott be a Renault.
  • Az Emblème megalkotásakor a mérnökök célja a karbonlábnyom minimalizálása volt.
  • Ehhez mind a gyártás, mint a tervezés során drasztikus megoldásokat vetettek be.
  • A modell legérdekesebb pontja a hajtáslánc, ami hidrogéncellákat kombinálja az elektromossággal.

Egészen különleges koncepcióautót mutatott be a Renault. Az Emblème névre keresztelt tanulmány azt hivatott prezentálni, hogyan képzeli el a francia gyártó a karbonsemleges jövőt.

A Renault 2040-re európai, 2050-re pedig globális karbonsemlegességet tűzött ki célul. Ez egy hatalmas vállalás, ami a gyártó szerint csak úgy lehetséges, ha alapjaiban forradalmasítják az autóik tervezését és gyártását.


Ennek szellemében az Emblème megalkotásakor a mérnökök célja a karbonlábnyom minimalizálása volt, a jármű teljes életútjára nézve, a legyártásától a haláláig. Ehhez a természetes forrásból származó nyersanyagok és a megújuló energia mellett olyan drasztikus megoldásokra is szükség volt, mint hogy a gyártás során beépítenek használt alkatrészeket is. Az eredmény tényleg jól hangzik: az Emblème teljes életciklusa során csupán 5 tonna szén-dioxidod termel, ami a Renault szerint 90 százalékkal kevesebb, mint egy hasonló mai autó esetében.


Ehhez kiváló aerodinamikai hatásfokra is szükség volt, amit a Renault mérnökei az Alpine Forma–1-es csapatától származó csúcstechnológiás felszerelések segítségével finomítottak. Az eredmény egy 0,25-ös légellenállási együttható lett. A 4,8 méter hosszú és 1,52 méter magas modellről a Renault szerint minden felesleges kilogrammot lenyestek a mérnökök azzal a céllal, hogy az önsúlyt 1750 kiló alatt tartsák.



Az Emblème legérdekesebb pontja azonban a hajtáslánc: tulajdonképpen egy hidrogéncellás hatótávnövelővel felszerelt elektromos autóról beszélünk. A 217 lóerős villanymotor alapesetben egy 40 kilowattórás akkumulátorból kapja az áramot, ám ha a töltöttség lecsökken, a hidrogéncella működésbe lép, és elektromossággá alakítja a 2,8 kilogramm kapacitású hidrogéntartály tartalmát.



A Renault szerint az újító rendszer előnye, hogy az Emblème városban több száz kilométeren át elboldogul az akkumulátorával, ráadásul pont úgy tölthető, mint egy normál villanyautó. Ha viszont hosszabb utakra kerül sor, jól jön a hidrogéncella, ami növeli a hatótávot, ráadásul az elhasznált hidrogént pár perc alatt pótolni lehet(ne) egy hidrogénkúton – már ha lennének ilyenek.

Az Emblème október 14-e és 20-a között megtekinthető lesz a Párizsi Autószalonon, ahol további részletekre is számíthatunk.