Sergio Marchionne, a Fiat korábbi vezére fogalmazta meg azt az alapszabályt, hogy egy autógyártónak évente legalább hatmillió autót kell gyártania, ha sikeres akar lenni. A Renault messze van ettől.
„Tiszta spekulációnak” minősítette Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azokat a sajtóinformációkat, amelyek szerint vállalata arra készülne, hogy magába olvassza a Renault-t – írta a Reuters. A cégvezető a francia-olasz-német-amerikai autógyártó egyik franciaországi bázisán tett látogatása idején nyilatkozott.
Luca de Meo, a Reanult vezérigazgatója pedig nem kívánta kommentálni a szerinte is pletykaszinten keringő hírt.
Az olasz Il Sole 24 Ore újság közölte október első hetében, hogy a két vállalat összeolvadása közelebb került a realitáshoz, miután megoldást kínálna arra a problémára, hogy a Renault igen messze van az autóipari cégek gazdaságos méretnagyságától. Sergio Marchionne, a Fiat korábbi vezérigazgatója évekkel ezelőtt évi hatmillió autó gyártásában húzta meg a tartós siker feltételét. Ezen a számon biztosan lehet vitatkozni, ám a Renault tavalyi 2,235 milliós teljesítménye – amit jelentős növekedéssel értek el 2022-höz képest – nem tűnik elégnek a boldogsághoz a költséges elektromos átállás korszakában.
A Stellantis a világ negyedik legnagyobb autógyártója volt 2023-ban, közel 6,4 millió autót gyártottak. A sokféle márkát kínáló cég rontotta 2024-es nyereség-előrejelzését és arra figyelmeztette tőzsdei befektetőit, hogy amerikai márkájának gatyába rázása többe fog kerülni, mint várták. A cég részvényei március óta 55 százalékot veszítettek értékükből, ami 47 milliárd euróval - 18800 milliárd forinttal - értékelte le a Stellantist.
A két vállalat egyesüléséről szóló hírek idén kezdtek szállingózni. Az olasz média értesülései szerint a francia kormány, amely a Renault legnagyobb tulajdonosa és a Stellantisban is van tulajdonrésze, állítólag a két autógyártó összeolvasztásáról szóló terveket mérlegel.
De Meo és Tavares is részt vesz a párizsi autókiállításon: a Renault vezérét kérdezték arról, hogy miről fog beszélni kollégájával, amire az volt a válasz, hogy köszönteni fogja, ahogy szokta. De Meo korábban felvette azt az ötletet, hogy a népautókat gyártó európai autógyártókat az Airbus mintájára egy cégben kellene egyesíteni, hogy versenyképesek maradhassanak az erőteljesen nyomuló kínai autóiparral szemben.