- Bemutatták a McLaren F1 és P1 utódját, a W1-et.
- A W1 duplaturbós V8-cal és hibrid hajtással 1275 lóerős.
- A tömege pedig mindössze 1399 kg.
Egy lusta vasárnap délutánt könnyű egy apróbb hírrel, bejelentéssel is felrázni, de a McLaren számára október 6. egy nagy nap, hiszen 50 évvel ezelőtt Emerson Fittipaldi megnyerte a McLaren első Formula-1-es versenyzői és konstruktőri világbajnoki címét. Ennek alkalmából bemutatták az F1 és P1 utódját, a McLaren W1-et.
Ha bővül a McLaren 1-es szériája, akkor az egy új fejezet a gyártó számára, az ilyet pedig nem aprózzák el. A W1-ben egy vadonatúj fejlesztésű duplaturbós V8-as motor van, ami önmagában 928 lóerős és 9200-as fordulatnál tilt. Ehhez kapcsoltak egy elektromotort, ami további 347 lóerőt ad – így jön össze az 1275 lóerős összteljesítmény, 1340 Nm maximum nyomatékkal, amit a hátsó kerekekre ad le. Mindezt egy 8-sebességes automata teszi teljessé hidraulikus, elektronikus differenciálművel együtt.
A hibridséggel járó túlsúlytól viszont nem kell tartni, ugyanis mindössze 1399 kg a W1 tömege. Az elektromotor mindössze 20 kilós, az akkumulátora pedig hasonlóan könnyű lehet, tekintve, hogy 1,384 kWh-s. Jópofa, hogy képes tisztán elektromos hajtással is menni, igaz, csak két kilométert. A W1 hibrid rendszere 40 kg-mal könnyebb, mint a P1-é és csaknem kétszer erősebb is.
Nem meglepő, de a W1 az eddigi legerősebb utcai McLaren. A pontosítás kedvéért, ez a leggyorsabb, hogy elérje a 300 km/h-t (12,7 másodperc) és a leggyorsabb a gyártó nardói referenciapályáján (a Sennánál három másodperccel jobb köridőt futott).
További számadatok, hogy a 0-100-as sprintet 2,7, a 0-200-at pedig 5,8 másodperc alatt éri el. Végsebességét 350 km/h-nál szabályozták. Leszorítóereje egy tonna 280 km/h-nál, amit a Forma-1-ből átvett aerodinamika megoldásokkal, és aktív hátsó szárnnyal értek el. Ha pedig hirtelen kell megállni, akkor az úgy is lesz: 200 km/h-ról 100 méter kell neki, 100-ról pedig 29.
A McLaren W1 ára kétmillió fontról, vagyis 960 millió forintról indul és összesen 399 darabot gyártanak belőle. De ez már mindegy, ugyanis mindegyik elkelt – ahogy ezt már tavaly elmondta nekünk egy McLarennél dolgozó olvasónk. Ugyan ő azt mondta, hogy 375 darab lesz belőle, de ami igazán fontos, hogy megemlítette a kabrió és a legdurvább, GTR kivitelt is. Ezeket most nem jelentették be, de ami késik, nem múlik.
Ha érdekel, hogy mit tud a W1 riválisa, a Bugatti Tourbillon, akkor olvasd el ezt a cikket: