- Bemutatták a McLaren F1 és P1 utódját, a W1-et.
- A W1 duplaturbós V8-cal és hibrid hajtással 1275 lóerős.
- A tömege pedig mindössze 1399 kg.
Egy lusta vasárnap délutánt könnyű egy apróbb hírrel, bejelentéssel is felrázni, de a McLaren számára október 6. egy nagy nap, hiszen 50 évvel ezelőtt Emerson Fittipaldi megnyerte a McLaren első Formula-1-es versenyzői és konstruktőri világbajnoki címét. Ennek alkalmából bemutatták az F1 és P1 utódját, a McLaren W1-et.

Ha bővül a McLaren 1-es szériája, akkor az egy új fejezet a gyártó számára, az ilyet pedig nem aprózzák el. A W1-ben egy vadonatúj fejlesztésű duplaturbós V8-as motor van, ami önmagában 928 lóerős és 9200-as fordulatnál tilt. Ehhez kapcsoltak egy elektromotort, ami további 347 lóerőt ad – így jön össze az 1275 lóerős összteljesítmény, 1340 Nm maximum nyomatékkal, amit a hátsó kerekekre ad le. Mindezt egy 8-sebességes automata teszi teljessé hidraulikus, elektronikus differenciálművel együtt.
A hibridséggel járó túlsúlytól viszont nem kell tartni, ugyanis mindössze 1399 kg a W1 tömege. Az elektromotor mindössze 20 kilós, az akkumulátora pedig hasonlóan könnyű lehet, tekintve, hogy 1,384 kWh-s. Jópofa, hogy képes tisztán elektromos hajtással is menni, igaz, csak két kilométert. A W1 hibrid rendszere 40 kg-mal könnyebb, mint a P1-é és csaknem kétszer erősebb is.
Nem meglepő, de a W1 az eddigi legerősebb utcai McLaren. A pontosítás kedvéért, ez a leggyorsabb, hogy elérje a 300 km/h-t (12,7 másodperc) és a leggyorsabb a gyártó nardói referenciapályáján (a Sennánál három másodperccel jobb köridőt futott).
További számadatok, hogy a 0-100-as sprintet 2,7, a 0-200-at pedig 5,8 másodperc alatt éri el. Végsebességét 350 km/h-nál szabályozták. Leszorítóereje egy tonna 280 km/h-nál, amit a Forma-1-ből átvett aerodinamika megoldásokkal, és aktív hátsó szárnnyal értek el. Ha pedig hirtelen kell megállni, akkor az úgy is lesz: 200 km/h-ról 100 méter kell neki, 100-ról pedig 29.
A McLaren W1 ára kétmillió fontról, vagyis 960 millió forintról indul és összesen 399 darabot gyártanak belőle. De ez már mindegy, ugyanis mindegyik elkelt – ahogy ezt már tavaly elmondta nekünk egy McLarennél dolgozó olvasónk. Ugyan ő azt mondta, hogy 375 darab lesz belőle, de ami igazán fontos, hogy megemlítette a kabrió és a legdurvább, GTR kivitelt is. Ezeket most nem jelentették be, de ami késik, nem múlik.
Ha érdekel, hogy mit tud a W1 riválisa, a Bugatti Tourbillon, akkor olvasd el ezt a cikket:
Új fejezetet nyitott a Bugatti, bemutatták az 1800 lóerős Tourbillont
Szívó V16, hibrid hajtás, 1800 lóerő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
