A Kia manuál váltós, 28 éves villanyautója odacsap, ha kell
- Idén 80 éves a Kia, egy átalakított kisautóval ünnepel a Kia UK.
- Az 1996-os Pride-ot tisztán elektromossá alakították.
- A gyárinak látszó, apró Kia az eredeti teljesítmény és nyomaték közel dupláját tudja, miközben a tömege alig nőtt.
A Kia UK egy különleges, átalakított kisautóval ünnepelte meg a dél-koreai márka nyolcvanadik születésnapját. Szereztek egy öreg, 1996-os Kia Pride-ot, majd kihajították belőle a harmatos, 61 lóerős, 1,3 literes benzinmotort, hogy beépítsenek a helyére valami egészen mást.
A gyenge négyhengeres helyére elektromos rendszert épített az Electrogenic nevű, erre szakosodott cég. Az új hajtás teljesítménye közel a duplája a réginek: a 28 éves, apró Kia már nem 61 lóerőt, hanem 109-et tud. A 135 Nm-es csúcsnyomaték 235 Nm-re nőtt, ráadásul utóbbi azonnal rendelkezésre áll. Érdekesség, hogy az ötsebességes, manuális váltó maradt a helyén.
Mai viszonylatban még a 109 lóerő is karcsúnak tűnik, de vegyük figyelembe, hogy ez itt most nem egy kéttonnás toronyház, hanem egy pehelykönnyű kisautó. Az átalakított Pride 870 kilós, ami mindössze néhány kilós pluszt jelent az eredeti tömegéhez képest.
Az aranyos sleeper becsületesen szedi a lábát: a nulla-százhoz elég 8 másodperc, ami csak három tizeddel marad el a 225 lóerős, alap Ioniq 6 gyorsulásától. Bár felújították a Kiát, kívülről alig változtattak - a színe a modern Kia villanyautókról érkezett - rajta, így biztos lesz, akit meglep majd a lámpánál a 12 colos felniken és keskeny gumikon guruló, látszólag öreg és béna autó gyorsulása.
Két darab, egyenként 10 kWh-s akkumulátort építettek a Pride-ba, ami bár nem hangzik soknak, az alacsony tömeg miatt a hatótáv így se rossz: az elektromos Pride 193 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Tölteni mondjuk maximum 3,3 kilowattal lehet, ami azt jelenti, hogy nagyjából hat óra alatt lehet feltölteni maximumra, ha előtte teljesen lemerítettük.
Forrás: Kia UK