Belső égésű marad az M3, de mindenki hagyja békén szegény kövér M5-öt
- Interjút adott a BMW M részleg vezetője, Frank van Meel.
- Azt állítja, hogy ha van rá kereslet, a következő generációra is megtartják a hathengeres benzinmotort.
- Így várhatóan egyszerre lesz belső égésű motoros és elektromos M3-as.
- A plug-in M5 pedig nem kövér, csak erősek a csontjai.
A BimmerTodaynek adott interjút a BMW M vezetője, Frank van Meel. A beszélgetés során szóba került a jelenlegi M3-as motorja, az S58, amit a várakozásokkal ellentétben várhatóan nem ölnek meg a jelenlegi generáció kivezetésével. Ha van rá fogyasztói kereslet, akkor megmarad a kínálatban - mondta van Meel.
Ez azért váratlan, mert azt már egy ideje tudjuk, hogy a következő M3-ból készül tisztán elektromos változat, ami az ígéretek szerint négy villanymotorral mindent le fog mosni a pályáról. "Egészen adddig megtartjuk a hathengerest, amíg csak lehet." A motorfejlesztők jelenleg azon dolgoznak, hogy az S58-as megfeleljen az Euro 7 normáknak.
Bár kézenfekvőnek tűnik, mégsem valószínű, hogy kannibalizálja egymást az ikerturbós 3 literes benzinmotor hajtotta M3 és a várhatóan a Neue Klasse platformra érkező és egyesek szerint iM3 névvel illetett elektromos M3. Két teljesen más karakterű autóról van szó. Van Meelt az sem érdekli, ha a régi technika papíron már nem lesz versenyképes: kereslet esetén akkor is készítenek benzines M3-ast, ha az elektromos rokona a legtöbb paraméterében esetleg lekörözi.
Az interjú az új M5-re is kitért: a plug-in hajtás 400 kilós plusz súlya miatt közelítia 2,5 tonnát, ami rengeteg rajongóból váltott ki ellenérzéseket. Az M5 persze sosem volt könnyű, de a tervezők kitartanak amellett, hogy jól döntöttek: hibrid hajtás nélkül a normák miatt esély sem lett volna V8-ast építeni az autóba. A rajongók elégedetlensége a BMW-hez is eljutott, van Meelt például egy kissé idegesíti is, ha az emberek csak az adatokat nézik. Szerinte Excel táblából leolvasni pár számot nem ugyanaz, mint élőben megtapasztalni egy autó képességeit.