Kívül-belül űrhajó az Alpine sportos ötszemélyes koncepciója

2024.10.12. 06:47

  • Új, extrém koncepciót mutatott az Alpine.
  • Az A390_β gyártásérett változata 2025-ben érkezik majd a kereskedésekbe.
  • Az Alpine szerint az A390_β-t mindennapi használatra tervezték, de a futurisztikus külső alatt egy valódi „verseny vadállat" rejtőzik.

Az A390_β az Alpine legújabb vad koncepciója, ami ráadásul nem (csak) egy dizájneri agymenés: 2025-ben gyártásérett modellt építene belőle a márka. Látva a tanulmány extravagáns részleteit, ez hatalmas vállalásnak tűnik.


Az Alpine szerint az A390_β egy „A110 öt üléssel." Meglepő kijelentés ez annak tükrében, hogy amíg az A110 egy 1100 kilós, középmotoros kétüléses sportautó egy turbós benzinmotorral, addig az A390_β egy négyajtós, összkerékhajtású tisztán elektromos fastback crossover. Utóbbi kifejezést az Alpine egyébként direkt kerüli: ők „sport fastback" néven emlegetik a modellt, de ettől még az emelt hasmagasság és a kerékjárati íveket szegélyező műanyag betétek elárulják, mi is ez valójában.



Az Alpine szerint az A390_β-t mindennapi használatra tervezték, de a futurisztikus külső alatt egy valódi „verseny vadállat" rejtőzik, amit kedve szerint hívhat elő a tulajdonos.

Technikai részleteket alig árult el a gyártó. Ami biztos, hogy a modellben két elektromos motor dolgozik majd, amelyek akár nyomatékvektorálásra is képesek, így segítve a tempós kanyarodást. Szintén tudjuk, hogy a karosszéria alatt az AmpR Medium platform rejtőzik, ami CMF-EV néven a Renault Megane E-Tech, a Senic E-Tech és a Nissan Ariya alatt is ott lapul. Lóerőkről és kilowattórákról még nem esett szó.



Az autó külseje az A110 egyes dizájnelemeit ötvözi futurisztikus megoldásokkal. Az orrész teljes egészén végigfutó csíkfényszóró például egyértelműen modern részlet, de a motorháztető közepén elhelyezett gerinc már az Alpine hagyományait követi. Extrém részlet az áttetsző betéteket is tartalmazó, megvilágított felnik, valamint az aktív elemeket is tartalmazó diffúzor.



Bár a külső sem éppen szokványos, a belső egészen túlzó. A versenyautókra emlékeztető ülések és a szarvkormány csak a kezdet. Az extrém padló sziklaformációkat idéz, az első ülések fejtámlája pedig... nézzétek meg magatok:



A kormány mögött három üveglap helyezkedik el, amik a műszeregység szerepét töltik be. Az ajtókárpit fekete oldaláról pedig pengék harapnak a fehér zónába. Az Alpine szerint az A390_β 85 százalékban megegyezik a későbbi, tömeggyártásra szánt modellel. Az extrém belső látva nem lepődnénk meg, ha a 15 százalék változtatás főleg az autó ezen részét érintené.