- Nem hosszabbítja meg a párizsi olimpia végéig szóló szponzori megállapodását a Toyota és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság.
- Akio Toyoda, a Toyota elnöke szerint az olimpia már nem a szurkolókról és a sportolókról szól, mivel túlságosan behálózza a politika.
- Bár a Toyota a legnagyobb támogatók egyike volt, a szervezetnek még így is szép számmal maradnak jelentős szponzorai.
2024 nyarán terjedt el először a pletyka, miszerint a Toyota nem hosszabbítja meg a párizsi olimpia végéig szóló szponzori megállapodását a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB). Mindez nemrég vált biztossá.
A Toyota a 2018-as pjongcsangi téli olimpia óta a NOB egyik legfontosabb szponzora, ám a felek között súrlódások alakultak ki. A vg.hu szerint a 2021-es tokiói olimpia idején a Toyota visszavonta Japánban az olimpiai reklámját, mivel a vállalat szerint az a helyi olimpiaellenes közhangulatra reagált.
A smartermedia.hu értesülései szerint most a japán autógyártó elnöke, Akio Toyoda hivatalosan is bejelentette, hogy nem hosszabbítják meg a szponzori megállapodásukat a NOB-bal. „Egy ideje már azt kérdezem magamtól, hogy az olimpia vajon még mindig a sportolóké és a szurkolóké-e? Az olimpia kezdi elveszíteni lényegét, már nem a sportolókról és mindnyájunkat inspiráló történeteikről szó.” – indokolta a döntést a vezető, aki szerint a hatalmas sporteseményt túlságosan behálózta a politika.
A NOB bevételeinek körülbelül 61 százaléka közvetítési jogok értékesítéséből, 30 százaléka pedig szponzori szerződésekből származik. Bár a Toyota a legnagyobb támogatók egyike volt, a szervezetnek még így is szép számmal maradnak jelentős szponzorai.