- Ha a teljesen önvezető Cybercab kifejlesztése nem lenne elég nehéz feladat, a jelenleg hatályos amerikai törvények szerint a Tesla csak erős megkötésekkel árulhatná a modellt.
- Külön engedélyt kellene szerezniük az NHTSA-tól, ráadásul ennek birtokában is csak évi 2500 darabot adhatnának el.
- Az egyetlen megoldás a törvények megváltoztatása lenne.
A Tesla nemrég leleplezte eddigi legambiciózusabb modelljét, a Cybercabet. Bár az amerikai gyártó eddigi modelljeiben is volt önvezető rendszer, a Cybercab különlegessége, hogy egyáltalán nincsenek benne kezelőszervek. Itt az utas tényleg csak utas, és nem tud beleavatkozni a vezetésbe.
Bár egy teljesen önvezető autó kifejlesztése önmagában is rettenetesen nehéz feladat, Elon Musk cégének még az amerikai hatóságokkal is meg kell majd küzdenie, hogy ténylegesen árulhassa a modellt. A jelenlegi törvények szerint egy kezelőszervek nélküli autó forgalomba hozatalához az NHTSA nevű közlekedésbiztonsági szervezet külön engedélye kell, amit önmagában is rendkívül nehéz megszerezni. A General Motors 2022-ben megpróbált ilyen jóváhagyást igényelni, de a vállalat végül két éves huzavona után feladta.
Az engedély megszerzése azonban még mindig nem elég. Ennek birtokában ugyanis maximum évi 2500 példány gyártható az adott önvezető modellből. Ennél a Tesla minden bizonnyal többet szeretne eladni. Bryant Walker, a Dél-Kaliforniai Egyetem jogi professzora és önvezető és autó szakértője szerint erre az egyetlen megoldás, ha a Kongresszus megemeli a limitet.