Visszatért az eredeti Jaguar E-Type (nagyjából)
- Egy különleges ügyfél számára a Jaguar Classic legyártottak két vadiúj, eredeti E-Type-ot.
- Mindkét autó Series I-es Roadster.
- Az E-Type-okat néhány ponton finoman modernizálták.
A Jaguar E-Type minden idők egyik legikonikusabb – sokak szerint egyben a legszebb –sportautója, ami rengeteg autórajongónak áll közel a szívéhez. Az típus gyártása 1961-ben kezdődött, az utolsó 1974-ben készült. Hihetetlenül hangzik, de most, 50 év után újra készült néhány vadiúj, eredeti E-Type.
Egy különleges megrendelő a nagy elektromos átállás közepén valami egészen másra vágyott: megkereste a Jaguar Classic-ot, és benyújtotta az igényét két frissen gyártott E-Type-ra. Az egyedi Jagekkel a gyártás befejezésének ötvenedik évfordulója előtt tiszteleg a gyártó és a vevő.
Mindkét frissen legyártott Roadster Series I-es, tehát a legelső modellváltozat, de mindkettőbe csempésztek néhány finom, modern részletet. A motor maradt a 3,8 literes sorhatos, de ezúttal a három karburátor helyett injektorok szállítják bele a benzint. A manuális, négysebességes váltó helyett egy modernebb, ötsebességes egységet építettek be.
A szélvédő mindkét E-Type-ban fűthető, illetve a retró külsejű fejegység is Bluetooth-os. Nagyszerű részlet, hogy a középkonzolra került egy alumíniumból készült lap, amibe az eredeti autó műszaki rajzának egy részletét gravírozták. Az 18 karátos arany és tömör ezüst részletekért a Deakin & Francis felelős.
A Jaguar Classic-nál elmondták, hogy összesen mintegy 2000 munkaórát töltöttek azzal, hogy a modern részleteket szépen integrálják az autókba. Végső simításként az egyik autót Signet Greenre, a másikat Opal Blackre fényezték.
A két hihetetlenül kidolgozott E-Type lenyűgözően sikerült: mindkét autó egy műremek, amire joggal lehet büszke a Jaguar. Az árukat nem árulták el, de a munka minőségét és különlegességét tekintve biztos, hogy a két autó nemcsak gyönyörű, hanem elképesztően drága is.
Forrás: Jaguar