- Bemutatkozott a Volkswagen amerikai terepjárós új márkája, a Scout.
- Két új modellt mutattak, a Traveller nevű terepjárót és a Terra nevű pickupot.
- Mindkét modell elektromos, de opcionálisan választható hozzájuk hatótávnövelő belső égésű motor is.
- Pontos specifikációkat nem közöltek, de a felépítés alapján terepen is megállják a helyüket.
Amerikában kezd erőre kapni az elektromos terepjárók és pickupok piaca, ahol a Volkswagen is jelen kíván lenni. Nem teljesen a nulláról kezdték, az 1961-től 1980-ig gyártott International Scout nevű terepjáró ismertségét és nevét próbálják kihasználni, a jogokat birtokló Navistar Internationalt 2021-ben vásárolták fel.
Rengeteg fantáziarajz után most láthatunk először valódi autókat, a Scout márkanév alatt két modellel lépnének piacra, igaz, még nem most, csak 2027-ben: a Terra nevű pickuppal és a Traveller nevű terepjáróval. Ezt a modellpalettát már láttuk egy másik amerikai márkánál: az R1T-vel és az R1S-sel a Rivian hasonló stratégia mentén dolgozik, a vásárlók kimondottan szeretik is az autókat, ám a cég ennek ellenére pénzügyi és termelési nehézségekkel küzd - a Volkswagennel a háta mögött ezek a fenyegetések talán halványabbak lehetnek majd a Scoutnál.
Az elektromos terepjáró oximoronnak tűnhet, de a Volkswagen szerint a Scoutokban egyesülhet a két világ: pontos adatokat még nem közöltek, de a 800 voltos architektúra biztos, 3,5 másodperces 0-100-at és legalább 560 kilométeres hatótávot terveznek, ami egy opcionális hatótávnövelő belső égésű motorral - aminek a fantázianeve Harvester, azaz Kombájn - 800 kilométer lehet.
Láthatóan a villanyautós részletekre is ügyelnek: NACS töltőcsatlakozóval készül az autó, tehát kompatibilis lesz a Tesla Supercharger hálózatával, emiatt a töltőnyílás is oda kerül, ahova a Teslákon, bal hátulra (sok villanyautónál máshol van, a Supercharger töltőkábel pedig nem elég hosszú, emiatt nehézkes a töltőre parkolás).
Az ismert részletek alapján nemcsak városi pöffeszkedésre szánják az autókat: valódi létravázas felépítés, az elektromos G-osztályhoz hasonlóan hátul merevtengely, mechanikus diffizár elöl-hátul és a Land Cruiserhez hasonlóan a nagyobb rugóút érdekében oldható stabilizátor. A bemutatón 35 colos, ballonos terepgumikról is esett szó, a hasmagasság legalább 30 centis, a gázlómélység pedig 90 centi feletti lesz.
Terhelhetőségben és vontatási képességben nagyjából a Riviant hozzák, bár az ő számaik párszáz kilóval egyelőre jobbak a Scoutokénál: a Terra pickupra várhatóan 900 kilogrammot lehet pakolni, húzni pedig 4,5 tonnát lehet vele, míg a Travellernél 3,1 tonna ez a szám. Jópofa terepjárós részlet az oldalra nyíló hátsó ajtón lévő pótkerék, a Terra esetén a teljes szélességben ülhető első ülőpad és a teljesen nyitható tető.
Mivel a piacra dobás még évekre van, sok részletet elhallgat a Volkswagen, az árra viszont egy nagyjábóli összeget már mondtak: az SUV 60 ezer dollár (22 millió forint) környékére várható, ami az állami támogatások jelenlegi mértékével számolva nagyjából 50 ezer dolláros alapmodellt jelent, a Terra esetén pedig 51 500 dolláros alapárról beszéltek. Hogy ezek addigra hogyan alakulnak, meglátjuk.