A szomszédban gyárthatják a VW Amerikába szánt almárkáját

2023.11.28. 16:55

Míg az Audi csak-csak megtalálja vásárlóit, a Volkswagen hosszú évek óta gyengén muzsikál az Egyesült Államok piacán. Közben a tengerentúlra tart a Cupra is, mivel mással, mint egy futurisztikus, nagy SUV-vel. A Volkswagennek is kellene pár versenyképes modell, ám úgy döntöttek, nem VW márkajelzéssel, hanem a történelmi Scout logó mögött hódítják vissza Amerikát.

Az International Scout, teljes nevén az International Harvester Scout 1961 és 1980 között készült Indianában, menő terepjáróként a gyártó traktorjai, teherautói és egyéb 4x4-es termékei mellett. Az, hogy a Volkswagen használhatja a márkát, a Navistar 2021-es felvásárlása óta van az asztalon. A program zajlik, a Scout 2026-ra nagyrészt elektromosan térhet vissza, több karosszériával is.

43219084 b91ded371c5f2179d1fa28cc2308044a wm

Ami újdonság, hogy a fejlesztést a Volkswagen számára az Automotive News szerint a kanadai Magna International osztrák leányvállalata, a Magna Steyr végezheti majd. Logikus döntés, hiszen Grazban készül nem csupán a hamarosan szintén elektromossá váló Mercedes-Benz G-osztály, hanem az újdonságnak számító, BMW-motoros Ineos Grenadier is.

És ugyan ki ne emlékezne a Steyr-Puch Haflingerre, vagy éppen a Pinzgauerre? Kéne is mindkettő. Az Ineosból pedig már pickup is van Magyarországon, Quartermaster néven.

Hogy a Magna mit hozhat ki a Scout hagyományából és az Volkswagen új generációs elektromos platformjaiból, a jövő zenéje. Egyelőre nagyjából ennyit tudunk, valamint azt, hogy a Kleine Zeitung riportja szerint a 450 millió eurós megbízás a Magna eddigi legnagyobb fejlesztési szerződése. 

Scout SUV teaser

Ami ennél is biztosabb, hogy a Volkswagen dedikált gyárat is épít a Scout modelljeinek, a festői Dél-Karolinában. Valamit gyorsan ki kell találni, mert a márkáért felelős Thomas Schaefer szerint a VW jelenleg nem versenyképes Európában sem, és ezért leépítések várhatóak.