- Furcsa, kasznielemeket alig tartalmazó, mokány koncepcióautót készített a Hyundai.
- Az RN24-be az Ioniq 5 N hajtását és akkumulátorát építették.
- Az újdonságot azért építették, hogy a legerősebb hajtásláncukat egy rövid és relatíve könnyű autóban tesztelhessék.
A Hyundai-nál rendszeresen megmutatják, hogy otthon érzik magukat a földtől elrugaszkodott koncepcióautók terén. Emlékezzünk például a pompás retró külsőbe csomagolt N Vision 74-re, vagy az Ioniq 6 durva tesójára, az RN22e-re.
Most itt a következő elborult alkotásuk, ami az előzőekre is rálicitál. Az RN24 valójában nem klasszikus értelemben vett autó: ez egy nagy, egyedi csővázra épített, gokart-szerű szörnyeteg, amire kasznielemekből is csak minimális számú jutott.
Az RN24 funkciója alapján hamar érthetővé válik, hogy miért törődtek keveset az esztétikai jellemzőivel. A mérnökök egy olyan, relatíve kicsi és könnyű autót szerettek volna megalkotni, amiben a legerősebb hajtásláncukat és egyéb, később más autóba beépíteni kívánt alkatrészeiket tudják tesztelni.
Az RN24-be beszerelték az Ioniq 5 N 650 lóerős hajtását és 84 kWh-s akkupakkját. Bár a furcsa összvér tengelytávja 34 centivel rövidebb, mint az Ioniq 5 N-é, illetve kasznielemnek is híján van, így se könnyű: a tömege 1880 kiló, ami 350 kilós mínuszt jelent az utcai Ioniq 5 N-hez képest.
A rövidített, kétségtelenül látványos koncepcióautóban tesztelik továbbá az Ioniq 5 N-ben is megtalálható, N Active Sound+ rendszer továbbfejlesztett verzióját. Sőt, az RN24 a raliból is örökölt részleteket: a WRC Powertrain Drive Control Logic-kal precízen szabályozható a teljesítményleadás, a regeneraív fékezés és a teljesítményelosztás a hajtott kerekek között. Az elektromos kéziféket is tartalmazó technológiai csomag a Hyundai raliatuókból érkezett.
Forrás: Hyundai