- A Carrera GTS után a 911 Turbóból csinál hibridet a Porsche.
- Biztató előjel, hogy a hibrid GTS is mindössze 50 kilót szedett fel.
- A hibrid 911 Turbo előreláthatóan 2025-ben érkezik.
A Porsche idén mutatta be az első hibrid 911-est, a Carrera GTS-t. A hibrid rendszerrel is mindössze 1595 kilós, tehát a korábbi változatnál csupán 50 kilóval nehezebb Carrera GTS után a 911 Turbo kap hibrid változatot. Nem is kell rá sokat várni: az újdonság a tervek szerint 2025-ben érkezik.
A Porsche korábban már többször említette, hogy ameddig csak tudnak, kitartanak a benzinmotor mellett, és ebben az évtizedben biztosan nem készítenek tisztán elektromos 911-est. A hibrid hajtástól azonban nem zárkóznak el, ameddig maradhat mellette az érces hangú, hathengeres bokszer.
A Carrera GTS után az idén ötvenéves 911 Turbo következik, amiről a Porsche pénzügyi igazgatója, Lutz Meschke beszélt. Azt már most tudjuk, hogy a lítium-ion akkumulátorok a GTS-hez hasonlóan a Vartától érkeznek majd. Meschke elmondta, hogy jelenleg épp bővítik a gyártási kapacitást.
Azt már tudjuk, hogy a hibrid 911 Turbo 2025-ben érkezik, azt viszont még nem árulták el, hogy mikor, ahogy technikai adatokról se volt még szó. A jelenlegi, 992-es generációjú 911 Turbóban egy 3,7 literes, kétturbós, hathengeres bokszert találunk, ami 580 lóerőt és 750 Nm-t tud.
Utóbbinál biztosan erősebb lesz a hibrid változat, az viszont kérdéses, hogy a jelenlegi csúcsmodelljükre, vagyis a 650 lóerős, 800 Nm-es csúcsnyomatékú 911 Turbo S-re is rálicitálnak-e. Bár már elfordult olyan, hogy turbó nélküli autót hívott Turbónak a Porsche – lásd Taycan –, jó hír, hogy a hibrid 911 Turbóban valószínűleg maradnak a fizikailag is létező turbófeltöltők.
Forrás: Porsche