A Hyundai bemutatta új formanyelvét és hidrogén üzemanyagcellás meghajtását

2024.11.01. 09:30

  • A Hyundai bemutatta új formanyelvét, ami az Art of Steel nevet kapta.
  • Az Initium koncepcióautó a gyártó újgenerációs hidrogén üzemanyagcellás meghajtásával működik, amellyel 650 kilométert is képes megtenni.
  • Az új meghajtást már 2025 első felében beépítenék gyártásérett autókba, viszont azt még nem tudni, hogy az új dizájnt melyik modell és mikor kapja meg elsőként.

A Hyundai-nál is eljött az idő, hogy új formanyelvet vezessen be autóinál, ami az Art of Steel, vagyis az acél művészete nevet kapta. Viszont egy új dizájn bemutatásához egy új autó is kell, úgyhogy itt van a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Initium koncepcióautó, ami szögletesebb és letisztultabb, mint valaha bármelyik Hyundai volt.

Az Initium a gyártó számára két okból is egy új fejeztet jelent: egyrészről ezen mutatják be a közeljövőben érkező új formavilágot, ami egy sokkal szögletesebb, SUV-sabb dizájn az előzőnél. Az Initium ránézésre olyan, mint az Ioniq 5 XRT, csak mintha már a modell második generációját látnánk (egyébként nemrég jelent meg az Ioniq 5 frissítése, amit már alaposan leteszteltünk).

Másrészről pedig ebben jelenik meg először a Hyundai újgenerációs FCEV, vagyis hidrogén üzemanyagcellás, elektromos meghajtása, amit gyártásérett modellekbe is szeretnének beépíteni 2025 első felétől.

A koreai gyártó szerint hidrogén-elektromos meghajtásuknak hála az Initium koncepcióautó több mint 650 km hatótávval rendelkezik, az elektromotor pedig 203 lóerős. A Hyundai nem először rukkol elő a hidrogénhajtással, közel 27 éve próbálkoznak a technológiával, az ix35-ből kis darabszámban gyártottak hidrogén üzemanyagcellás változatot, majd 2018-ban megjelent a Nexo, ami a Tucson Fuel Cell-t váltotta,  mint a márka első különálló hidrogénes modellje. A Nexóból meglepő módon azóta több mint harmincezer darabot adtak el globálisan, a legtöbb Dél-Korea utcáit rójja.