- Egy aukciós oldalon eladtak egy nagyon ritka R63 AMG-t, nagyjából 18,7 millióért.
- Mégsem az autó ára, hanem az évek alatt felhalmozódott szervizszámlák összege az igazán érdekes.
- 2019 óta összesen nagyjából 42500 dollárt, azaz közel 16 millió forintot költöttek el a durva egyterűre.
A Mercedes R osztály akkor érkezett, amikor már leszállóban volt az egyterűek csillaga, és a távolban már látszott, hogy végül a hobbiterepjáró lesz az új divat. A furcsán bumfordi külsejű, még inkább az egyterűekre emlékeztető tárgy végül nem lett zajos siker, a Merci közvetlen utód nélkül elásta.
Az R osztály legvadabb változata az R63 AMG volt, amibe a Mercedes belepakolta a 6,2 literes, tűzokádó V8-asát. A legerősebb R osztály 510 lóerőt és 630 Nm-t tudott, így a 2,3 tonnás tömeg ellenére is tisztességesen meglódult: a kizárólag összkerekesként kapható R63-nak elég volt 4,6 másodperc a nulla-százhoz.
Az R63 az egyik legritkább AMG modell, amit valaha gyártottak: mindössze 200 darab készült belőle. A gyengébb változatoknál mokányabb kiállású, nagy felniket hordó, alacsony R63 a kreténsége miatt is kívánatos tárgy lehet sok gyűjtőnek. Néha feltűnik egy-egy példány a használtpiacon: a közelmúltban egy makulátlan, fekete, 2007-es évjáratú R63 AMG-t adtak el a Cars&Bids aukciós oldalon.
Valaki 50 ezer dollárt, azaz nagyjából 18,7 millió forintot fizetett a hibátlan állapotú, 138 ezer kilométert futott ritkaságért. Az igazán érdekes összeg azonban nem ez, hanem az a 42500 dollár, vagyis közel 16 millió forint, amit erre az autóra költöttek az utóbbi években. Az előző tulaj 2019 óta gyűjtötte a számlákat, tehát mindössze 5 év alatt jött össze ez a nem épp szerény összeg.
A dús szerviztörténetben vannak fejlesztések is: például az egyik szerviz alkalmával felkerült egy Weistec Engineering kipufogórendszer, amiért 4495 dollárt, vagyis közel 1,7 millió forintot fizetett a tulaj. A korábbi tulajtól vagy tulajoktól további számlák is jártak az autóhoz, összesen 78 oldalnyi.
A temérdek elköltött pénz alapján biztos, hogy imádták ezt az R63 AMG-t. Valahol menet közben még egy komolyabb tuningon is átesett az eleve gyors egyterű: a teljesítményét 623 lóerőre húzták, a csúcsnyomatéka pedig 748 Nm-re nőtt.
Ez egy remek példa arra, hogy milyen anyagi vonzata lehet annak, ha valaki egy öreg, a modellpaletta legtetejéről származó német prémiumot szeretne kompromisszummentesen életben tartani. Cserébe szinte biztos, hogy ez az egyik – ha nem a – legjobb R63 AMG, ami létezik.
Forrás: Cars&Bids