Turbó vagy villanyosítás nélkül nem fog menni – hamarosan búcsúzhatunk a szívómotoros 911 GT3-tól

2024.11.04. 06:00

Nemrég mutatkozott be az új Porsche 911 GT3, amivel kapcsolatban két nagy meglepetés ért minket: egyrészt brutálisan megemelték az árát, másrészt viszont megtarthatta a 4 literes, 9000-et forgó, 500 lóerő fölötti szívómotorját, amit parádés hangjáért, kiszámítható karakteréért és alacsony tömegéért imád mindenki, aki a Porschét nem csak utcán, de versenypályán is szeretné használni. 

Andreas Preuninger, a Porsche GT divízió vezetője az Autocar kérdésére válaszolva elmondta, nem sokáig tart már a jó világ, ha bevezetik az Euro 7-et, a GT3 is turbófeltöltőt vagy hibrid rendszert fog kapni, mert másképp nem tudják teljesíteni majd az emissziós feltételeket.

A Porsche jelenlegi kínálatában két szívómotor maradt, mindkét esetben a versenypályás előnyei miatt, egyik a Boxster/Cayman páros GT4 motorja körülbelül 420 lóerővel, a másik pedig a 911 GT3-család, 510 lóerővel. Az emissziós normák teljesíthetősége szempontjából problémásak a szívómotorok, és már az Euro 6-os normáknak is csak két részecskeszűrővel, négy katalizátorral és egyéb módosításokkal felelnek meg. Az Euro 7-tel viszont gyakorlatilag lehetetlenné válik, hogy megmaradhasson a kínálatban ez a motor.

Helyette tehát erősebb, de nehezebb autóra számíthatunk a 911 esetén, és nem csak a motor miatt: a jelenlegi PDK Sport váltót is legalább 20 kilóval nehezebb PDK II-re kellene cserélni, a hibrid változat esetén pedig az akkumulátor is jelentős többletet jelentene.

Szóval, legyen bármilyen drága, ha vadonatúj, szívómotoros GT3-ra vágysz, lassan ideje feltörni a malacperselyt, mert a várakozási idők ismeretében egyre nehezebb lesz hozzájutni. A jelenlegi legfrissebb álláspont szerint 2025 júliusában lép életbe az Euro 7.

Érdekel, hogy milyen új autókat lehet még kapni szívómotorral? Kattints ide!