A Toyota ráfekszik a kínai piacra

2024.11.12. 05:55

  • A Toyota növelni szeretné gyártókapacitását Kínában.
  • Céljuk, hogy nagyobb piaci részesedésük legyen.
  • Ehhez a helyi vezetőknek szabadabb kezet adnának a fejlesztésben.

A Toyota közelebb hozná egymáshoz gyártási és értékesítési tevékenységét Kínában, valamint szabadabb kezet adnának a helyi vezetőknek a fejlesztésben. Ezzel együtt pedig 2030-ra évi 2,5 millió autót szeretnének gyártani Kínában – tudta meg a Reuters három különböző forrásból. 2023-ban mintegy 1,75 millió autójuk készült az ázsiai országban.

A Toyota célja egyértelműen az, hogy jelentősebb szereplője legyen a kínai piacnak, mint most. A Toyota GAC-vel és FAW-vel közösen létrehozott vállalatainak együttes részesedése 7,9 százalék volt a tavaly, míg a BYD-nak 12,5 százalék.

A Toyota harmadik negyedéves beszámolóján kiderült, hogy csökkent a működési bevételük a pénzügyi év első felében Kínában, amely elmondásuk szerint ennek okozója elsősorban a kínai márkákkal szembeni erős árverseny miatti magasabb marketingköltségek.

A Reuters információi szerint a Toyota már tájékoztatta néhány beszállítóját, hogy több alkatrészre lesz szükségük a közeljövőben. Ezzel a gyártó valószínűleg az ellátási láncát szeretné biztosítani.

A Toyota lépése egyrészről logikus, hiszen a kínai piac egyre nagyobb és fontosabb, másrészről érdekes, hogy a többi nagy japán gyártó inkább megfutamodik. A Mitsubishi például lelép a piacról, a Nissan és a Honda pedig csökkenti gyártókapacitását.

A Toyota nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezeket az információkat, a Reutersnek csak annyit válaszoltak, hogy „A kínai piacon folyó intenzív verseny miatt folyamatosan mérlegeljük a különböző kezdeményezéseket. (...) Továbbra is azon dolgoznak, hogy egyre jobb autókat készítsenek a kínai piacra.”