- Vizsgálja a HÉV szerelvények villamosokkal történő pótlását a BKK munkacsoportja.
- A pótlásra a HÉV járművek rossz műszaki állapota miatt van szükség.
- A HÉV szerelvények pótlása műszaki szempontból sem egyszerű.
Hivatalosan is bejelentette a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy vizsgálják a lehetőségét a Csepeli HÉV vonal járműveinek DÜWAG és LHV gyártmányú TW6000 és TW6001-es típusú, a köznyelvben „Hannoveri” villamosokkal történő kiváltását. Az intézkedésre azért lenne szükség, mert a MÁV-HÉV-nek komoly kihíást okoz a csepeli HÉV vonalon közlekedő matuzsálemkorú MIX/A (ejtsd: M9 A) és MX/A (ejtsd: M10 A) motorvonatok karbantartása, így a továbbiakban a menetrendszerű működés fenntartása csak járatritkítással lenne lehetséges. Bár a kiváltandó és a kiváltásukra tervezett járművek is elektromosak és a kerekeik nyomtávolsága is azonos, a villamosok HÉV-ként történő alkalmazása több okból is kihívást okozhat.
A villamosok és a HÉV-ek is egyaránt egyenáramról üzemelnék, ám míg a villamosok 650V-os, a HÉV lényegesen nagyobb, 1,1kV-os feszültséget használnak. A járművek közlekedéséhez tehát praktikusan a Hannoveri villamosokat kell alkalmassá tenni a nagyobb feszültség alatti futásra, valószínűleg ennek a lehetőségét vizsgálja a BKK és a BKV. Amennyiben a járműveket nem alakítanák át, úgy egyszerre nem közlekedhetnének a vonalon HÉV-ek és villamosok a feszültség eltérése miatt.
A villamosok befogadóképessége ráadásul jóval alacsonyabb, mint a HÉV-ekénél, amire a több jármű összecsatolt járatása jelenthet megoldást. Ebben az esetben viszont kérdéses, hogy a BKV tud-e elég villamost biztosítani a pótláshoz a csatolva közlekedés nagy járműszükséglete miatt.
Az eredeti helyükön már csak fennmaradt felvételeken láthatunk TW6000-est.
A HÉV-szerű üzem egyébként nem idegen a Hannoveri villamosoktól. A járművek eredeti rendeltetésük szerint „Stadtbahn” jellegűek, azaz eredeti alkalmazásuk valahol félúton van a villamos és a HÉV között, ezért is szereltek eredetileg behúzható lépcsőt a járművekbe.
Forrás: 444.hu