- 9,99 millió forintról indul a Hyundai kicsi elektromos autója, az Inster.
- A villanyautónak lesz egy limitált ideig kapható felszereltségi szintje is.
- A legdrágább Inster 12 millióba kerül.
Még október elején írtuk meg, hogy eléggé valószínű, hogy a Hyundai apró elektromos kisautója nem a belengetett 8 millió forintos árcédulával érkezhet hozzánk, hanem inkább 11 millióssal. Szerencsére a spekuláció nem teljesen jött be, az Inster alapára ezer híján 10 millió forint - és erre további 3,6 millió forint állami támogatás is igényelhető.
10 millió forintért pedig a 42 kWh-s Comfort verziót kapjuk, ami 97 lóerős és nagyjából 300 kilométer hatótávval rendelkezik, míg a nagyobb, 49 kWh-s és 115 lóerős verziók 700 ezerrel drágábbak és 360 kilométer hatótávot ígérnek.
A Comfort felszereltségen túl kezdetben lesz egy Comfort Launch Edition is, ami kedvezményesen ugyanúgy 10 millió forint és ebben pluszként kapunk első ülésfűtést, fűthető bőr kormányt és bőr váltógombot, valamint metálfényezést. A Launch Edition csak a kisebb aksival kapható. Ezt követi a Prime és a Cross felszereltség, amiből az utóbbi a drágább, 12 millió forint.
Az Inster hossza csupán 3,83 méter, ugyanakkor a tengelytávja 2,58 méter, ami megegyezik a több, mint 20 centivel hosszabb Hyundai i20 tengelytávjával.
Maximum 120 kW-al lehet majd tölteni egyenáramról: 10 százalékról 80 százalékra mindössze 30 perc alatt lesz feltölthető. A Hyundai Inster – ahogy a nagyobb testvérei is – megkapta a V2L rendszert, vagyis 230V-os, hagyományos áramcsatlakozóval szinte bármilyen elektromos eszközt lehet működtetni a nagyfeszültségű akkumulátoráról, alapáron jár vele a két darab 10,25 hüvelykes kijelző és a telefontükrözés, ráadásul különálló klímavezérlővel látták el.