Érkezik az második generációs szilárdtest akkumulátor Kínából

2024.11.26. 13:33

  • A BYD 2025-ben mutatja be Blade akkumulátorának új generációját, amely továbbra is lítium-vas-foszfát (LFP) technológián alapul, és az ígéretek szerint rendkívül biztonságos lesz.
  • A SAIC 2026-ban tervezi második generációs szilárdtest akkumulátorának (SSB) tömeggyártását, miután az első generációs változatot az IM L6 modellben tesztelték.
  • Az SSB-k területén más kínai cégek is versenybe szálltak, például a Chery, a GAC, a CATL és a BYD is aktívan dolgozik a technológia fejlesztésén.
  • Bár az IM Motors előrébb hozta az első szilárdtest akkumulátoros autó szállítási tervét, a piaci engedélyezés még csak most kezdődött.

A BYD új fejezetet nyit jövőre, ugyanis 2025-ben érkezik a Blade akkumulátorának új generációja. A szűkszavú közleményből csak annyi derült, ki, hogy ez is lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor lesz, amely Wang Chuanfu elnök szerint biztonságosabb, mint a piacon lévő alternatívák, és a várakozások szerint az eddigieknél is kevésbé lesz hajlamos a kigyulladásra.

Eközben a SAIC már a második generációs szilárdtest akkumulátorának tömeggyártását lengette be, ami 2026-ban veheti kezdetét.

Az első autó, ami megkapta a SAIC első generációs szilárdtest akkumulátorát (SSB) az IM L6 volt 2024 áprilisában, de ez még csak félig szilárdtest akkut (semis-solid state battery) jelent. Az IM Motors eredetileg 2026 októberében kezdte volna meg az L6 szállítását ezzel az akkumulátorral, az értékesítési engedélyt most novemberben igényelték.

Viszont nem a SAIC az egyetlen, ami 2026-tól gyártana SSB-t, a szintén kínai Cherynek és GAC-nak is ugyanez a célja, de a CATL, a Great Power, a Sunwoda a BYD és a GWM (nem a muzsikus) is már régóta fejleszti szilárdtest akkumulátorát.

via carnewschina, Reuters