Alig 29 ezer kilométert futott ez a mesés E39 M5, most te is megveheted

2024.12.03. 12:43

  • 21 éves BMW M5 került elő alig 29 000 kilométerrel.
  • Kívülről és belülről is szinte hibátlan az autó.
  • 4,9 literes V8-as van benne 400 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal.
  • A licit jelenleg 22,5 millió forintnál tart.

Kevés olyan kívánatos M5-ös BMW készült a sorozat történetében, mint az E39-es. Ha te is szereted ezt a generációt és birtokolnál egy igazán szép állapotút, akkor itt a lehetőség. Nemrég felkerült a Bring a Trailer nevű aukciós oldalra egy 2003-as M5, aminek az órájában alig 18 000 mérföld, átszámítva szűk 29 000 kilométer van. Az alacsony futás miatt szinte alig hagyott nyomot az autón az elmúlt 21 év.

Főleg kívülről tűnik érintetlennek a Carbon Black Metallic nevű fényezés, pedig az autónak volt egy kisebb balesete 2019-ben, a helyreállítás azonban precíz munka volt. Más nyomot nem hagyott az autón az elmúlt két évtized, és az M részleg által tervezett alkatrészek még mindig nagyon vaddá teszik az elegáns szedánt. Ilyen a négy kipufogóvég, a különleges lökhárítók, a finom kis spoiler a csomagtréfedélen vagy a 18 colos alufelnik. Ezeken egyébként Michelin Pilot Sport All Season 4 gumik feszülnek, alattuk pedig komoly fékrendszer hivatott megállítani a közel 1,7 tonnás testet.

A beltérben karamell színű nappa bőr uralkodik, ezzel húzták be az üléseket és a műszerfal alsó felét. Felette diófából készült betét húzódik ajtótól ajtóig, még feljebb pedig maradt a fekete kárpit, akár csak a kormányon. A sofőrülésen látszik némi kopás, illetve a központi digitális kijelzőn fellelhető némi pixelhiba, ezen túl viszont teljesen egészséges a jól felszerelt beltér.

Az E39-es volt az első M5-ös BMW, amit V8-as motorral szereltek. Az 1998-ban nyitó modell egy elég pörgős, 4,9 literes motort kapott, ami 400 lóerős csúcsteljesítményét 6600-as fordulaton adja le. Az 500 Nm nyomaték is egészen magasan, csak 3800-nál ébred és egy hatgangos Getrag kézi váltón keresztül megy a hátsó tengelyre. A stabilitás érdekében az autóban nemcsak elektronikus menetstabilizáló van, de egy sperrdiffi is. Hiába nem kicsi és nem könnyű autó az E39, ezzel a konfigurációval alig 5,3 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, ami még ma is szép érték.

Az aukciósház leírása szerint az autót precízen karbantartották, az elmúlt években mindig megkapta a szükséges törődést. Emiatt közel hibátlan állapotban van, nem beszélve az alacsony futásról és arról, hogy az összes gyári papírja megvan még. Nem véletlen, hogy a cikk írásakor a licit 57 000 dolláron, átszámítva 22,5 millió forinton állt – és még három nap hátra van. Tehát mélyen zsebbe kell nyúlni ezért a szépen fennmaradt M5-ösért, de ilyen futással valószínűleg ez inkább már csak múzeumi darab lesz, mint sem napi járós.