Nagyon éhes a BYD: már lenyomta a Fordot

2024.12.04. 14:00

  • Megy előre a BYD, sorra dönti meg a rekordokat és előz meg nagy gyártókat. 
  • Egyelőre a kínai piac húzza a gyártót, az export aránya viszonylag alacsony. 
420A3637

A BYD november 18-án ünnepelte alapításának harmincadik évfordulóját Sencsenben elég nagy felhajtással. A cég 1994-ben még messze volt attól, hogy autógyártónak lehessen nevezni, ám 2023 augusztusára túljutott az ötmillió legyártott autón, majd további 15 hónapon belül megvolt a másik ötmillió, azaz összesen a tízmillió.

Az autóipari szakértők közül többen ma már arról beszélnek, hogy a BYD technológiai szárnyalása a Ford 100 évvel ezelőtti és a Toyota 30 évvel ezelőtti eredményeihez hasonlítható.

A vállalat idén eddig a vártnál több autót értékesített a világpiacon – jelentette más hírforrások mellett az Electrek hírportál. Több rekorddöntés után novemberben újabb csúcsot értek el közel 507 ezer úgynevezett új energiával hajott autó (NEV, New Energy Vehicle), azaz akkumulátoros vagy konnektorból tölthető elektromos autó értékesítésével.

A leghíresebb autómárkák mellé sorakozok fel a BYD

A korábbi rekord kerekítve 502,6 ezer autó volt, amit az idei év októberében értek el. A novemberi eladások háromötöde volt konnektorból tölthető autó és majdnem 200 ezer akkumulátoros elektromos autó. Az utóbbi fajta autókat tekintve a havi növekedés négyszázalékos volt, éves összehasonlításban 16 százalékkal kelt el több akkumulátoros BYD modell 2024-ben, mint 2023-ban.

A novemberi rekorddal az év első 11 hónapjában 3,741 millió autót adott el a BYD, amivel meghaladta a 2024-re kitűzött 3,6 milliós célját.

A Morgan Stanley elemzője, Tim Hsiao szeptemberben szellőztette meg azt a hírt, miszerint a vállalat immáron a négymilliós célt akarja elérni 2024-ben. A BYD ezt nem erősítette meg.

Az idei év harmadik negyedében először fordult elő, hogy a BYD több autót adott el, mint a Ford, a bajban lévő Nissan vagy éppen a Honda. A kínai vállalat 1,13 millió autót értékesített – derült ki a Cbtnews.com cikkéből.Ez azt jelenti, hogy a világ autógyártóinak rangsorában ebben az időszakban feljött a hatodik helyre.

Sőt az ötödik is a látóterébe került, miután a Stellantis csak 10 ezer darabbal előzte meg. Ami 2024 első három negyedévét illeti, a BYD 3,25 millió autót értékesített, miközben a Ford 3,3 milliót.

A pozitív adatok mellett az egyedüli hiányossága a kínai autógyártónak, hogy az exportja, illetve külföldi gyártása még viszonylag szerény – írta a Nikkei Asia. A jól sikerült novemberi hónapban csak körülbelül 60 ezer BYD jelent meg a világpiacon. Összességében nagyjából tíz százalék a cég eladásaiból az export aránya. (Forrás: Shine.cn , Electrek , Asia Nikkei