Ultrahatékony elektromos Toyota? Bejelentették a késést
- Még farigcsálni kell az új villany-Toyotán, amely az eredeti terv szerint 2026-ban már elérhető lett volna.
- Az ígért számok elég jól mutatnak: egy töltéssel 1000 kilométerre lenne képes az autó.
A Toyota ultrahatékony villanyautót ígért a világ autósainak, ám a japán vállalat legfrissebb tervei szerint nem teljesítik azt a másik ígéretüket, miszerint már 2026-ban beülhetnek az autóba a vásárlók - derül ki az Electrek szakportál összeállításából.
Az autógyártó azt ígéri, hogy olyan új gyártástechnológiákkal áll elő, amelyek segítenek lefaragni elektromos autói költségét. Ezzel beállt azok közé az autógyártók közé, amelyek visszavettek villanyautó-gyártási terveikből.
A számok ígéretesek
Sajtóértesülések szerint valóban arra akarják felhasználni a halogatást, hogy tökéletesítsék a gyártási technológiát. Valamit azért már megvillantottak abból, mire lehet számítani. A japán autókiállításon októberben először mutattak be két olyan Lexus-koncepciót, amelyek a Toyota következő elektromosautó-platformjára épülnek. Az LF-ZC és az LF-ZL utcai változatának premierje 2026 helyett 2027 közepére várható.
A Toyota állítása szerint a vállalat High-Performance akkumulátoraival egy feltöltéssel több mint 1000 kilométert lehet majd megtenni. Feltöltési idejük 10 százalékos szintről 80 százalékra 20 percet vesz majd igénybe. A cég jelenlegi kínálatában szereplő bZ4X a gyári számítás szerint 516 kilométert tud egy feltöltéssel. Az amerikai szabvány szerinti EPA adat viszont mindössze 380 kilométer.
A Nikkei tőzsdei és gazdasági híroldal nemrégiben azt jelentette, hogy a Toyota visszavette három üléssoros elektromos SUV-jának gyártási tervét is. Ezt az autót csak 2026-ban mutatják be. Az eredeti terv azt volt, hogy az Egyesült Államok Kentucky államában lévő Toyota-üzemben már 2025-ben elkezdik gyártani ezt a modellt. A Toyota egyébként értesítette beszállítóit, hogy 2026-ban csak egymillió villanyautót tervez gyártani a korábbi elképzelésekben szereplő 1,5 millió helyett.