Bemutatkozott az első magyar gyártású csuklós, elektromos busz
- Az év elején bemutatott szóló változat után itt a csuklós villany-Credo is.
- Az újdonság öt tonnával könnyebb, mint a konkurencia termékei.
- A Credo Electronell 18-ast az utasok a jövő elején próbálhatják ki.
A Credo Electronell vadonatúj, száz százalékban elektromos meghajtású, magyar fejlesztésű és gyártású buszcsalád, a győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport terméke. Az elsőként elkészült 12 méteres modellt ez év elején láthattuk először, a 18 méteres csuklós változatát pedig most mutatták be a népligeti autóbusz-pályaudvaron.
Az Electronell 18 a legkönnyebb acélvázas, csuklós, elektromos busznak számít az európai piacon. Szemben a megszokott 20-21 tonnával, az újdonság saját tömege nem haladja meg a 16-ot. Így a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz 25 százalékkal kisebb tömegű akkumulátorcsomagra van szükség, mint más buszoknál.

A megoldás lényegesen csökkenti az energiafelhasználást, miközben minden költségtényezőt kedvezően befolyásol a gyártástól az újrahasznosításig. A Credo ultrakönnyű autóbusza acél vázszerkezetre épül, ami illeszkedik a meglévő karbantartási környezetbe és szinte teljesen újrahasznosítható. Az alacsony tömeget a váz optimalizálása és a 19,5 colos futóművek biztosítják.
Az alacsony belépésű (Low Entry) kivitel miatt négyből kettő akkumulátorpakk a padló alá került, ami alacsonyabb súlypontot, ezáltal kiváló stabilitást biztosít - különösen kanyarodáskor. Az autóbusz 2-2-2-2 ajtóképlettel készült, a belső elrendezése városi és elővárosi alkalmazásokhoz egyaránt megfelel.
A Credo kizárólag prémium minőségű és többségében európai márkájú komponenseket használ az elektromos autóbuszaihoz. Az energiatárolásról a BorgWarner (Akasol) 3. generációs, folyadékhűtésű NMC akkumulátorai gondoskodnak. A 392 kWh összkapacitású akkucsomag 150 kW teljesítménnyel, alig több mint három óra alatt feltölthető.
A VOITH VEDS HD (Heavy Duty) központi motoros hajtásrendszer csúcsteljesítménye 410 kW, maximális hatásfoka pedig eléri a 97,3 százalékot. A szóló és csuklós modellváltozatok hajtásrendszere azonos méretű komponensekből épül fel.
A több mint 1,5 milliárd forintos kutatás-fejlesztési projekt eredményeként az e-buszok magas magyar hozzáadott értékkel rendelkeznek. A járműveket a Credo önállóan fejlesztette ki, és a kiemelt rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. Az Electronell modellek a Credo saját erősáramú elosztórendszerével (Credobus HVBOX), hajtásvezérlő szoftverével, valamint kiegészítő passzív hűtési rendszerével készülnek.
A cégcsoport saját gyártmánya az önhordó vázszerkezet és valamennyi fém alkatrész, beleértve a futómű felfüggesztését. A buszokhoz közel száz magyar kis és közepes vállalkozás kapcsolódik gyártmányaival, t ovábbá olyan meghatározó hazai vállalatok szállítanak komponenseket, mint a Rába, a Knorr-Bremse, a Metal 99, az OROSházaGLAS, a Hirschler Üvegipari Vállalkozás, a König, a Graboplast és a Semperform.
A Kravtex-Kühne Csoport nagy sorozatú termelésre képes magyar buszgyártó, amely dízel és zéróemissziós buszok egyidejű gyártására is felkészült. A cégcsoport legnagyobb megrendelője a magyar állam, ugyanis a VOLÁNBUSZ Zrt. országos flottájának már több, mint 45 százaléka (azaz 2 600 busz) Credo márkájú. Az Electronell 18-at 2025 elején már az utasok is kipróbálhatják a MÁV-Volán-csoport járatain.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

