2024.12.29. 07:05

  • Az Isuzu NRR-EV modelljei az első közepes méretű elektromos teherautók, amelyek Dél-Kaliforniában megkezdték működésüket, úttörő szerepet vállalva a zéró kibocsátású szállítmányozásban.
  • Különböző akkumulátoropciók: a legnagyobb változat 380 km hatótávolságot és közel kilenc tonna szállítási kapacitást kínál.
  • A Red Bull az első ügyfél, amely ezeket a teherautókat használja.
  • Gyártás és bevezetés: az Isuzu a Michigan állambeli Charlotte-ban gyártja az elektromos teherautókat, az első járművek 2025 elején kerülnek a vásárlókhoz.

isu

Az egyik legnagyobb kihívás a járművek elektromos átállásában a villany-teherautók létrehozása, de 2024 végén ezen a területen is megjelent egy figyelemre méltó újdonság. 

A reklámszöveg a következő: az Isuzu „elektromos szárnyakat” adott a Red Bull energiaitalainak. Egyszerűbben fogalmazva, a Red Bull az első vállalat, amely Észak-Amerikában használja az Isuzu 2025-ös modellévű NRR-EV dobozos teherszállító járműveit – derült ki az Electrek cikkéből. 

Az Isuzu közepes méretű elektromos teherautói Dél-Kaliforniában állnak üzembe, a nulla károsanyag-kibocsátású szállítás egyik úttörőjeként. A két vállalat együttműködése jó reklám mindkettejük számára, és fenntarthatósági céljaik előmozdítását is szolgálja.

Shaun Skinner, az Isuzu Commercial Truck of America elnöke a bemutatón a felmondta az ilyenkor kötelező marketingszöveget is: végtelen örömmel tölti el, hogy a nemrég még csak koncepcióként létező NRR-EV most kereskedelmi használatban is megjelenhet. Az elektromos teherautózás immár nem csupán terv, hanem valóság.

Az NRR-EV többféle akkumulátorcsomaggal érhető el. Az alapszint három 20 kWh-s akkumulátorpakkot tartalmaz, míg a legfelső szint kilenc ilyen egységet foglal magában. Öt és hét pakkos változatok is elérhetők. A legnagyobb akkumulátorcsomag 380 kilométeres hatótávolságot biztosít, miközben a teherautó közel kilenc tonna árut képes szállítani.

Az akkumulátorok 150 kW-os villanymotort táplálnak. A Red Bull termékeit szállító teherautók összesen 100 kWh-s akkumulátorkapacitással rendelkeznek, és a súlycsökkentés érdekében könnyű alumínium csomagolásban szállítják az italdobozokat. Egy szállítmányban négy tonna árut juttatnak el a boltokba. Az NRR-EV gyártása a Michigan állambeli Charlotte-ban zajlik, ahol 2024 augusztusában indult a termelés. Az első ügyfelek 2025 első negyedévében vehetik át járműveiket.