Magyar vevők kontra Suzuki S-Cross: látványos eredmény született
- A magánszemélyek tavaly majdnem 25 százalékkal több új autót vettek, mint 2023-ban.
- A modellrangsort utcahosszal vezeti az S-Cross. A Második Vitara viszont éves szinten bő 70 százalékos növekedést ért el.
- A harmadik a Yaris Cross stabil darabszámmal.
Összesen több mint 120 ezer új autót helyeztek tavaly forgalomba Magyarországon, ami majdnem 13 százalékos növekedést jelent éves szinten a Datahouse adatai szerint.
Érdemes szétszedni azonban a céges és magánszemélyek vásárlásait, részben azért, mert az előbbieknél, a teljes piacnál is torzítja az eredményeket a reexport. Vagyis az, amikor forgalomba helyeznek egy új autót, majd azonnal kivonják a forgalomból. (A reexporttal egy későbbi cikkben részletesen foglalkozunk.)
Visszatérve a lakosságra: 2024-ben majdnem 40 ezer új autó került a magánszemélyekhez, szemben az egy évvel korábbi kevesebb mint 32 ezres mennyiséggel. Azaz a lakossági újautó-piac közel 25 százalékos növekedést ért el, ami majdnem a duplája a teljes piac bő 10 százalékos bővülésének.
Az S-Cross vitt mindent
A különböző modelleket nézve a Suzuki S-Cross vezeti az eladási listát, 4325 autóval. Ez egyébként 23 százalékos többletet jelent a 2023-as 3527 darabos eladáshoz képest.
Az S-Cross fölényére jellemző, hogy a magánszemélyek körében második Suzuki Vitarából tavaly 2853 került forgalomba. Utóbbi adat viszont több mint 70 százalékos emelkedésnek felel meg. A bővülésben szerepet kaphatott, hogy a Vitarából tavaly jelent meg a faceliftes változat.
A harmadik helyezett a Toyota Yaris Cross lett 1416 darabbal, ami lényegében megegyezik az egy évvel korábbival.