- A frissített Tesla Model Y Juniper új dizájnt és fejlesztéseket kapott, például vékonyabb fényszórókat, javított légellenállást (0,22), C-alakú hátsó lámpákat, valamint kényelmi funkciókkal bővült kabint.
- Az autó két változatban érkezik: RWD (CLTC 593 km hatótáv) és Long Range AWD (CLTC 719 km hatótáv). Az új technikai fejlesztések erősebb motorokat, gyorsabb töltési lehetőségeket és kényelmesebb futóművet biztosítanak.
- Az ár Kínában emelkedett: az RWD 14,5 millió forint, míg a Long Range AWD 16,7 millió forintnak megfelelő összegbe kerül. Az európai árak és elérhetőség később várható.
Csütörtökön került ki az internetre pár lesifotó a Tesla Model Y Juniperről, pénteken pedig hivatalosan is bemutatták a frissített modellt. A világ legnagyobb, egyben legerősebb versenyt diktáló autópiacán, Kínában mutatták a Tesla Model Y-t. Az autó nem csak dizájnban, de műszaki adatokban és árban is alaposan változott.
Dizájn
A Model Y alaposan megváltozott külsőleg. Fényszórói sokkal vékonyabbak, amiket egy LED fénycsík - ez leginkább a Cybercab fényszórójához hasonlít. Első lökhárítója sportosabbnak, letisztultabbnak tűnik elődjéhez képest. Részben emiatt is sikerült 0,23-ról 0,22-re csökkenteni a légellenállási együtthatóját. Az aljába pedig kapott egy kamerát, hogy könnyebb legyen vele a parkolás.
A hátsó lámpák C alakot formálnak, amiket nem egy LED-csík, hanem egy felülről vetített piros fény köt össze, és vele együtt a Tesla feliratot. A lökhárító és diffúzor itt is más.
Dimenzióiban is változott a Model Y: 47 mm-rel lett hosszabb, ami főként az első lökhárító miatt (4797 mm) van, valamint 1 mm-rel (!) lett keskenyebb, 1624 mm széles.
A kabin gyakorlatilag megkapta a Model 3 Highlandből ismert minimalista formanyelvet és plusz kényelmi funkciókat. Ezáltal itt is újdonság az ajtókon és a műszerfalon végigfutó hangulatfény, az első ülések már nem csak fűtenek, hanem szellőztetnek is. Viszont a Highlanddel ellentétben az indexkar nem tűnt el.
Fejlesztettek a wifi és mobilkapcsolaton, a hangrendszeren, a mobiltelefon kihangosítón és a zajcsillapításon is.
A váltókonzol végébe beépítettek egy nyolc colos kijelzőt a hátul ülők számára, valamint a hátsó üléssor elektromosan lehajtható. A központi kijelző 15,4 colos.
Technika
A Model Y Juniper kezdetben csak két változatban lesz kapható: RWD és Long Range AWD. Az előbbi 62,5 kWh-s, az utóbbi 78,4 kWh-s akkupakkal rendelkezik. A kínai CLTC hatótávja a LR-nek 31 kilométerrel több elődjénél; 719 km, míg az RWD-nek 593 km.
A kis aksisnak 170 kW a legnagyobb töltési teljesítménye, míg a nagyobbnak 250 kW. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a LR modell 250 kilométernyi hatótávot tud tölteni negyed óra alatt.
Mindkét modell erősebb lett, az egy elektromotoros 299 lóerős, míg a két elektromotoros 186+264 lóerős. Ezáltal az előbbi 5,3 másodperc alatt futja a százat, az utóbbi pedig 4,3 alatt. A végsebesség mindkét modellnél 201 km/h.
Üdvözlendő, hogy az új Model Y futóművét is továbbfejlesztették, ami jobb úttartást és kényelmesebb utazást biztosít.
Ár
Nem meglepő, de az új Model Y drágább lett (Kínában). Az olcsóbb, hátsókerék-meghajtású, kisebb akkupakkos verzió ára 263 500 jüan. Ez közel 36 ezer dollár, vagyis mostani árfolyamon majdnem 14,5 millió forint.
A nagyobb akkucsomagos, összkerekes változatért 303 500 jüant, vagyis több mint 41 ezer dollárt kér a Tesla, ez forintban 16,7 milliós tételt jelentene. A Reuters szerint Kínában a korábbi Model Y árához képest 5,4 százalékkal drágább lett az új autó.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a világ többi részén, így Európában, azon belül Magyarországon mikor lesz hivatalos ára az új Model Y-nak.
Kínában egy Launch Series kiadással kezdik az első darabok kiszállítását, amiket a vásárlók február végén kapnak kézhez. Ez a verzió február végéig kapható, aminek különlegessége ez a pár egyedi logó és az alap garancia mellé járó plusz 2 év / 40 ezer km garancia.