Itt a frissített Porsche 911 Carrera S, amit már csak automatával vehetsz

2025.01.11. 07:00

  • Bemutatták a frissített Porsche 911 Carrera S-t, ami már 480 lóerős és 3,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
  • Alapfelszereltségként sportos kipufogórendszert, GTS fékeket, új lengéscsillapítókat, több bőrbevonatot, indukciós telefontöltőt és matrix LED fényszórót kapott.
  • A hétsebességes manuális váltó eltűnik, de a Carrera T továbbra is elérhető hatsebességes, manuális váltóval.

Szép lassan minden Porsche 911 megkapja a 992.2-es verzióját. A hibrid GTS, a GT3, Carrera és a Carrera T után most a Carrera S-en a sor.

Az új Carrera S-ben ugyanaz a 3 literes, hathengeres bokszer található, mint az eddigiben, viszont eltérő turbókat, optimalizált hűtési rendszert kapott. Így a Carrera S teljesítménye már 480 lóerő, ami 30 lóerővel több az elődjénél. Emiatt és a nyolcsebességes, elképesztően gyorsan kapcsoló PDK automata miatt a 0-100-as sprintet 0,2 másodperccel gyorsabban, 3,1 másodperc futja meg, mint az elődje. Az újdonság végsebessége 308 km/h.

Az új Carrera S alapfelszereltségként sportos hangolású kipufogórendszert kapott, és megörökölte a korábbi GTS modell fékjeit. Az első tengelyen 16,1 colos féktárcsák vannak, míg a hátsókon 15-ösök. Az új lengéscsillapítókkal a gyáriak szerint kényelmesebb lett, miközben a kezelhetőség is precízebb.

Az alapfelszereltség több bőrfelülettel bővült szerte a kabinban, viszont a full bőr beltér továbbra is feláras. A hűtött indukciós telefontöltő is már az alapfelszereltség részét képezi, ahogy a matrix LED fényszóró is.

Dizájn szempontjából nem tér el a többi frissített 911-től, az első lökhárítókon kicsit nagyobbak a légbeömlők, a hátulja is kicsit más, de továbbra  is ízig-vérig 911.

Rossz hír a sok jó között, hogy a frissítéssel elvész a hétsebességes manuális váltó opció. De akinek ez nagy hiány lenne ne aggódjon: a Carrera T kézi váltós, csak hét helyett hatsebességes. Valamint a fent említettek mind vonatkoznak a Cabriolet Carrera S-re is, nemcsak a Coupe-ra.