- A Renault Twingo E-Tech Concept frissített változata debütált a Brüsszeli Autószalonon, immár a belső teret is bemutatva. A dizájn az eredeti Twingo játékos és praktikus stílusát idézi.
- A lebegő műszerfal kaotikus, de különleges, a központi kijelző 10,1 colos, a digitális műszeregység 7 colos. A belső tér több tárolóhelyet kínál, köztük a műszerfal rekeszeit és az ülések alatti tárolókat.
- A hátsó ülések csúsztathatók, így variálható a láb- és csomagtér, a lekerekített üvegtető pedig tágasabb érzetet biztosít.
- A külső is finomított változtatásokat kapott: légbeömlő elöl, kisebb hátsó kerékjárati ívek, átdolgozott lökhárítók és új féklámpák.
- Az AmpR Small platformra épülő modell sorozatgyártása 2026-ban kezdődik, indulóára várhatóan 20 ezer euró alatt lesz.
A Renault Twingo E-Tech Conceptet még 2023 novemberében leplezték le, amivel a mai napig előszeretettel turnéznak a franciák különböző autószalonokon. Viszont, hogy végre változás is legyen benne, frissítették a koncepciót, valamint már a belterét is megmutatták a Brüsszeli Autószalonon.
A Twingo lebegő műszerfala első ránézésre kaotikus, színes, de mindenképpen különleges – mint az első Twingóé. Központi kijelző 10,1-, digitális műszeregysége pedig 7 colos. Jópofa részlet a klímatekerők mellé elhelyezett túlméretezett vészvillogó, amivel az első Twingo előtt tisztelegnek - bár az igazi az lett volna, ha valahogy a kijelző tetejére teszik.
A kabinban több könnyen elérhető tárolóhelyeket találunk: a műszerfal és az első ülések alatti rekeszek kisebb tárgyaknak, a kabin szélességében végigfutó sík felület pedig például könyveknek, napszemüvegnek nyújt helyet. Az eredeti kárpit színes mintázata az első generációt idézi, ami harmonizál a külső fényezéssel.
A hátsó üléssor csúsztatható hogy lehessen variálni, hogy éppen csomag- vagy lábtér kell hátra. A lekerekített üvegtetőnek hála a Twingo hátul sem tűnik szűkösnek. Az ülésdöntő kar vége gördeszkakerék formájú, amivel a városi környezetre akarnak utalni a készítők. Szerintem szimplán menő.
Az első ülések fejtámasza mágneses, ami a hátsó utasoknak lehetővé teszi telefonjuk rögzítését. Az ülés támlájába épített tároló érdekes módon itt nem széles, hanem magas - ez azért lett így kitalálva, hogy oda vizespalackot lehessen tenni.
A Twingo E-Tech a Renault 30 éves Twingo történetének új fejezetét hivatott megnyitni. Az AmpR Small platformra kifejlesztett modellt 2026-ban dobják piacra, aminek indulóára 20 ezer euró alatt lesz (8,3 millió ft).
A külső is változott
A külsején is finomítottak: az alsó első részére került egy légbeömlő nyílás, a hátsó kerékjárati ívek kisebbek lettek, és a lökhárító fekete, kitüremkedő díszelemei méhsejt-mintázatot kaptak. Az első ajtókilincset is teljesen újragondolták, a két visszapillantó tükröt is kicsit átalakították, amely során nagyobb lett. Végezetül pedig a féklámpákat is picit újragondolták , az első mintájára ezt is összekötötték hátul, valamint az így kapott fektetett D formába három-három kocka formájú LED-et tettek.
A Twingo E-Tech Electric koncepcióban elvileg több olyan elem is van, amit majd későbbi modellekben is viszont láthatunk.