- Erős évet zárt a Porsche az Egyesült Államokban.
- A német gyártó több, mint 76 ezer autót tudott eladni, ami új rekord.
- A benzines sportautók eladásai kilőttek, miközben a vevők számára kevésbé izgalmas és elektromos modellek szinte mind rosszabbul fogytak, mint tavaly.
Bár időnként a Porsche háza tájáról is érkeztek negatív hírek, a németek kifejezetten erős évet zártak az Egyesült Államokban. A 76 157 eladott autó új rekord, igaz, az eredmény csak 1 százalékkal jobb a 2023-as adathoz képest.
A számok azonban önmagukban nem mondják el a teljes történetet. A háttérben ugyanis egy érdekes trend kezd kirajzolódni. Beszédes, hogy a legnagyobb növekedés a benzines sportautóknál látható: 911-ből 20,8 százalékkal, 718-ból pedig 25,9 százalékkal adtak el többet, mint 2023-ban. Valamivel kevesebb, mint 10 százalékkal a Cayenne eladásai is nőttek, ugyanakkor az összes többi modellnél visszaesés látható. A Macan 6,6 százalékkal, a Panamera pedig 5,3 százalékkal fogyott rosszabbul. A legnagyobb, 37,3 százalékos zuhanást a tisztán elektromos Taycan produkálta amiből így csupán 4 747 példány fogyott.
Modell | 2024 | 2023 | Változás |
Cayenne | 22,432 | 20,475 | +9.6% |
Macan | 25,180 | 26,947 | -6.6% |
911 | 14,128 | 11,692 | +20.8% |
Taycan | 4,747 | 7,570 | -37.3 % |
Panamera | 3,982 | 4,205 | -5.3% |
718 | 5,698 | 4,526 | +25.9% |
Összesen | 76,167 | 75,415 | +1% |
Úgy tűnik, az elektromos átállás közeledtével az amerikai vásárlók ráraboltak a talán utolsó, belső égésű motoros Porsche sportautókra, nehogy kifussanak az időből és lemaradjanak róluk. Eközben viszont a számukra kevésbé izgalmas, vagy elektromos modellek után visszaesett a kereslet. Ne feledjük: a Taycan mellett a Macan tavaly bemutatott második generációja is csak tisztán elektromos hajtáslánccal érhető el.
Forrás: Carscoops