Francia Rolls-Royce lesz a DS

2025.01.24. 08:00

  • Újragondolja a DS szerepét a Stellantis.
  • A BMW-hez és Audihoz hasonló prémiumok helyett a DS egyenesen a Bentley-vel és a Rolls-Royce-szal venné fel a versenyt.
  • A brand átalakítása a becslések szerint 10-20 évet is igénybe vehet.

Egy hétköznapi autógyártó általában csak keveset keres egy-egy autón, így a nagy nyereséghez rengeteg eladott példányra van szükség. Ezzel szemben a Bentley-hez és a Rolls-Royce-hoz hasonló luxusmárkák csillagászati összegekért, tekintélyes árréssel adják luxusautóikat, így a nagyságrendekkel kevesebb eladott példány ellenére is jelentős a bevételük. Ez kényelmes pozíciónak tűnhet, amit egyre többen néznek irigykedve.

DS-N°8-1-copy-2048x1152.webp

Ide tartozik az éppen egy teljes átalakulás közepén tartó Jaguar, – amely vállaltan a Bentley és a Rolls-Royce babérjaira tör –, és most már a DS is. A Stellantis alá tartozó francia márka a Citroen prémium almárkájaként született 2009-ben, de 2014-óta már önálló brandként működik.

Ennek ellenére a DS eddig nem igazán találta a helyét az autópiacon, amit a gyenge eladások is alátámasztanak. A márka 2024-ben 37 480 autót adott el Európában, ami 22,4 százalékos visszaesést és csupán 0,3 százalékos piaci részesedést jelent.

Ezek után nem meglepő, hogy a Stellantis újragondolná a DS szerepét. Az új irányba már némi betekintést engedett az N°8 luxusszedán, de ez még csak a kezdet. Thierry Métroz, a márka dizájnfőnöke szerint az Audihoz és BMW-hez hasonló prémiumok helyett emelik a tétet: ők akarnak lenni "az autóipar Louis Vuittonja", és a Jaguarhoz hasonlóan a Bentley-t és Rolls-Royce-t veszik célba.

A DS luxusautói alapvetően meglévő Stellantis technológiákra épülnek majd, mégis annyira megkülönböztetik majd őket a Citroentől, amennyire csak lehet.

Természetesen a DS is tudja, hogy egy ilyen átalakítás hosszú időbe telik. Thierry Métroz szerint 10-20 év is kellhet hozzá, amíg a márka teljes transzformációja befejeződik.