Francia Rolls-Royce lesz a DS
- Újragondolja a DS szerepét a Stellantis.
- A BMW-hez és Audihoz hasonló prémiumok helyett a DS egyenesen a Bentley-vel és a Rolls-Royce-szal venné fel a versenyt.
- A brand átalakítása a becslések szerint 10-20 évet is igénybe vehet.
Egy hétköznapi autógyártó általában csak keveset keres egy-egy autón, így a nagy nyereséghez rengeteg eladott példányra van szükség. Ezzel szemben a Bentley-hez és a Rolls-Royce-hoz hasonló luxusmárkák csillagászati összegekért, tekintélyes árréssel adják luxusautóikat, így a nagyságrendekkel kevesebb eladott példány ellenére is jelentős a bevételük. Ez kényelmes pozíciónak tűnhet, amit egyre többen néznek irigykedve.

Ide tartozik az éppen egy teljes átalakulás közepén tartó Jaguar, – amely vállaltan a Bentley és a Rolls-Royce babérjaira tör –, és most már a DS is. A Stellantis alá tartozó francia márka a Citroen prémium almárkájaként született 2009-ben, de 2014-óta már önálló brandként működik.
Ennek ellenére a DS eddig nem igazán találta a helyét az autópiacon, amit a gyenge eladások is alátámasztanak. A márka 2024-ben 37 480 autót adott el Európában, ami 22,4 százalékos visszaesést és csupán 0,3 százalékos piaci részesedést jelent.
Ezek után nem meglepő, hogy a Stellantis újragondolná a DS szerepét. Az új irányba már némi betekintést engedett az N°8 luxusszedán, de ez még csak a kezdet. Thierry Métroz, a márka dizájnfőnöke szerint az Audihoz és BMW-hez hasonló prémiumok helyett emelik a tétet: ők akarnak lenni "az autóipar Louis Vuittonja", és a Jaguarhoz hasonlóan a Bentley-t és Rolls-Royce-t veszik célba.
A DS luxusautói alapvetően meglévő Stellantis technológiákra épülnek majd, mégis annyira megkülönböztetik majd őket a Citroentől, amennyire csak lehet.
Természetesen a DS is tudja, hogy egy ilyen átalakítás hosszú időbe telik. Thierry Métroz szerint 10-20 év is kellhet hozzá, amíg a márka teljes transzformációja befejeződik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
