- A Renault 5 Turbo 3E az eredeti R5 Turbo modern elektromos újragondolása, két hátsókerék-elektromotorral és 500 lóerős teljesítménnyel, amely a vezetési élményt helyezi előtérbe.
- Az autót szénszálas karosszéria, drift mód és egyedi aerodinamikai elemek jellemzik, és 0-ról 100 km/h-ra kevesebb mint 3,5 másodperc alatt gyorsulhat.
- A gyártás 2025-ben indul, nagyobb példányszámban, mint eredetileg tervezték, és az ár az Alpine A110 R Ultime szintjénél alacsonyabb lesz.
A Renault 5 igen nagy népszerűségnek örvend, emiatt jogosan várták sokan, hogy lesz-e belőle valahogy R5 Turbo. A válasz igen, és a jelek szerint nem is kell már rá sokat várni. Renault valamikor nyáron mutatja be a Renault 5 Turbo 3E-t, aminek gyártása jövőre indul, és a korábbi tervek helyett jóval több példány lesz belőle, mint 150 – írta az Autocar.
Az elektromos modell az eredeti Renault 5 Turbo modern reinkarnációja, amelyet az Alpinenal közösen fejlesztenek. A Turbo 3E saját platformra épül, hátsó kerekeiben lesz egy-egy elektromotor, amelyek 500 lóerőt biztosítanak.
A Renault márka vezérigazgatója, Fabrice Cambolive szerint az autó bővíti a Renault 5 kínálatát, és a Turbo 3E-nál a vezetési élmény fokozására összpontosítanak. A modell nemcsak a teljesítményre, hanem az energiahatékonyságra is nagy hangsúlyt helyez, amit a kerékbe szerelt motorok technológiája tesz lehetővé. Ezek a motorok pontosabb irányítást és hatékonyabb energiafelhasználást biztosítanak.
A Turbo 3E prototípusát először a 2023-as Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatták be, és bár az árát egyelőre nem erősítették meg, az Alpine A110 R Ultime áránál (100 millió forint) lényegesen alacsonyabb lesz. Az autó iránti érdeklődés már most nagy, különösen gyűjtők körében.
A modell szénszálas karosszériát kap, amelyet aerodinamikai hatékonyságra és hűtési szempontokra terveztek. A formatervet nagyméretű hátsó szárny, diffúzor, kiszélesített sárvédők és oldalsó légbeömlők jellemzik, ezzel is az eredeti R5 Turbo előtt tisztelegnek. A belső tér kétüléses, és a koncepcióautó drift módot is kínált, amelyek várhatóan a gyártási modellbe is bekerül.
Renault termékfejlesztési vezetője, Bruno Vanel, szerint a Turbo 3E egyedi vezetési élményt nyújt, amelyet a pontos irányíthatóság és az innovatív hajtáslánc biztosít. A 0-ról 100 km/h-s gyorsulása elvileg kevesebb mint 3,5 másodperc lesz.
Valószínű, hogy a Renault nem áll ennyiél és a jövőben több hasonló sportos modellt is a piacra dobhat, de ehhez kell a Turbo 3E sikere is.