2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói

2025.02.20. 05:54

  • A BYD 2027-ben tervezi bemutatni első szilárdtest-akkumulátoros modelljeit. 
  • A tömeggyártás 2030 körül indulhat.
  • A vállalat szulfid alapú elektrolitokat használ, és már kísérleti gyártást folytat 20 és 60 Ah kapacitású cellákkal. A CATL ebben valamivel előrébb jár.

A szilárdtest-akkumulátorok piaci bevezetése lassabban halad a vártnál, de egyre több autó- és akkumulátorgyártó dolgozik rajtuk a következő generációs villanyautók számára. A BYD-nél 2027-ben jelenhetnek meg az első szilárdtest-aksis modellek, de a tömeggyártásra csak 2030 környékén kerülhet sor.

A hétvégén megrendezett Kínai Szilárdtest-akkumulátor Innovációs és Fejlesztési Fórumon a BYD lítiumakkumulátorokat fejlesztő részlegének műszaki vezérigazgatója, Sun Huajun megerősítette, hogy a vállalat szulfid alapú elektrolitokat használ majd. Bár az energiasűrűségről nem árult el részleteket, a BYD tavaly már kísérleti gyártásba kezdett 20 és 60 Ah kapacitású szilárdtest-akkumulátorokkal. A CATL ebben már valamelyest előrébb tart, ugyanis ők tavaly novemberben végezték a 20 Ah kapacitású cellák próbagyártását.

Kapcsolódó
Már próbagyártja a szilárdtestes akkukat a CATL

Már próbagyártja a szilárdtestes akkukat a CATL

A próbadarabnak negyven százalékkal nagyobb az energiasűrűsége, mint a hagyományos celláknak.

A tervek szerint a technológia először a közép- és felső kategóriás modellekben lesz elérhető, majd 2030 és 2032 között az olcsóbb villanyautók is megkapják. A gyártó hosszú távú célja az, hogy ezek az akkumulátorok árban versenyképesek legyenek a jelenlegi technológiákkal.

Ez azonban nem jelenti a jelenlegi lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorok végét. A BYD vezető tudósa és főmérnöke, Lian Yubo szerint az LFP akkumulátorok a következő 15-20 évben is fontos szerepet játszanak majd, különösen az elérhető árú elektromos autók piacán.

Nem csak a BYD fejleszt szilárdtest-akkumulátorokat. A Chery például már tavaly bejelentette, hogy 2026-ban kezdené meg az első ilyen akkumulátorok beépítését autóiba. A nagyüzemi gyártást 2027-re tervezik, és az akkumulátoraikkal az akár 1500 kilométeres hatótávot is elérhető lesz.

Kapcsolódó
Érkezik az második generációs szilárdtest akkumulátor Kínából

Érkezik az második generációs szilárdtest akkumulátor Kínából

A BYD pedig a Blade-ből hozza ki a következő generációt.