- Nyilvánosságra hozták a budapesti metróbuszok útvonaltervezeteit.
- Az új járatok sűrű követéssel, a jelenlegi kapcsolatoknál jellemzően 5-10 perccel gyorsabban érnék el Rákosszentmihályt, Zuglót, Káposztásmegyert és Pesterzsébetet.
- A javaslat kritikusai szerint a kötöttpályás kapcsolatok fejlesztésére lenne szükség és nagy a párhuzamosság a jelenlegi expresszbuszokkal és villamosvonalakkal.
Sűrű, csúcsidőben 2-3 percenként járó expresszbuszokként képzeli el a BKK a budapesti metróbusz közlekedést, amelyekkel tulajdonképpen a metróvonalak hiányzó külvárosi szakaszait pótolnák. A közlekedésszervező egyelőre négy vonallal számol, amelyek útvonala még nincs kőbe vésve.
Az egyik vonal a kettes metrót kötné össze Rákosszentmihállyal, míg a másik szintén a kettes metrót Zugló középső részével. A harmadik vonal a hármas metrót kötné be Újpest külső részébe és Káposztásmegyerbe, a negyedik pedig Pesterzsébetre járna.

A metróbuszokra azért van szüksége a BKK-nak, mert a megnevezett helyekről nagyon nagy autóforgalom áramlik a városba, ám ezen a versenyképes közösségi közlekedéssel sokat lehetne javítani. A jelenlegi vonalak kísérleti üzemként indulnának el, a pontos útvonalakat és viszonylatokat később mutatják be.
Káposztásmegyer, Megyeri út, a metróbuszok egyik lehetséges útvonalának végállomása. Az innen induló 14-es villamosnak több kapcsolata is van, kétszer is érinti a 3-as metró vonalát, illetve Rákospalota-Újpest vasútállomást is.
Ha megnézzük a metróbuszok útvonalait, valóban láthatók benne a metró- és a villamosfejlesztések korábbi tervei, így a megoldás jelenleg a kevés pénzből tenni akarás kategóriájába esik. Érdekes adalék viszont, hogy a kiválasztott helyek többségének már most is van közvetlen kapcsolata, sőt nem ritkán expresszbusz kapcsolata a metróvonalakkal, amelyeket valószínűleg inkább racionalizálni kéne, hogy stabilabban és gyorsabban használhassák őket a közlekedők. Fontos megjegyezni azt is, hogy a buszos szolgáltatások vonzereje jellemzően jóval alacsonyabb, mint a kötöttpályásoké, így kiemelten fontos lesz a metróbuszok vonalának biztosítása a forgalmi zavarokkal szemben, útvonaluk teljes hosszában buszsávra van szükség.
A javaslattal szemben komoly kritikát fogalmazott meg Vitézy Dávid fővárosi képviselő, korábbi közlekedési államtitkár. Szerinte a metróbusz egy olyan megoldás, amely a villamosvonalak utasait szívja el és tereli át dízelbuszokra. A szakember szerint azért van most szükség a metróbuszokra, mert korábban leállították a villamosfejlesztések tervezését, így a jelenlegi kötöttpályás vonalak gyorsítása és sűrítése nem lehetséges.
Címlapkép forrása: Szollár Zsófi/Index
Forrás: Telex

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
