- Magazin
- Hírek
- transport environment
- környezetvédelem
- károsanyag-kibocsátás
- elektromos autó
- villanyautó
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
- Lehet terelgetni az embereket abba az irányba, hogy kevesebbet autózzanak, de nem fognak lemondani a személyes szabadságnak erről a szimbólumáról. Ez a véleménye az egyik fő környezetvédőnek.
- Szerinte az autózásról nehezen mondanak le az érintettek. Ugyanakkor van azért alternatíva arra, hogyan javulhatna a helyzet.

A környezetvédők korábban a legnagyobb közellenségek között tartották számon az autókat, amelyek gyártása és használata az emberek egyik legjelentősebb szennyező tevékenysége. Ezért a tömegközlekedést, a bringát és a gyaloglást ajánlották az emberek figyelmébe.
Úgy tűnik, eljött az ideje annak, hogy belássák: hiába próbálják leszoktatni az autózásról az embereket. Ezt tükrözi Arie Bleijenberg, az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) elnökének cikke.
Az írás címe: Tiszta autók vagy kisebb forgalom: mennyivel csökkentik az autók okozta szennyezést? Ennek alapján egy erős érvelést várnánk amellett, hogy az embereknek bizony jelentősen mérsékelniük kell az autóhasználatot.
A statisztika szerint rendületlenül nő a környezetszennyezés
A szöveg egy statisztikával kezdődik, miszerint az EU 27 tagállamában 23 százalékkal nőtt a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátása 1990 és 2022 között, miközben az összes gazdasági ágat figyelembe véve ugyanebben a periódusban 29 százalékos bővülés adódik. Látszik, hogy további intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy az EU-s és a nemzetközi kibocsátáscsökkentési vállalások teljesüljenek. Ezek közé tartozik a cégek és a lakóhelyek koncentrálása a nagy- és kisvárosokban.
Hollandiában például az új lakások 10 százalékos bővülése 3 százalékkal mérsékelheti az autóforgalmat, ha a városokon belül épülnek fel és nem az elővárosokban. Ennek teljesen kézenfekvő oka van, mégpedig ez: ha közelebb van az emberek lakó- és munkahelye, akkor kevesebbet használják az autójukat munkába járásra.
Régi szabály, hogy a több út több autózáshoz vezet
A környezetvédők ellenzik az autópálya-hálózatok bővítését, mert azok vonzzák az autóhasználatot. Számításaik szerint Hollandiában 2030-ban 3 százalékkal lenne kisebb az autóforgalom, ha nem növelnék az autópályák hosszát. Régi módszer a városokon belül a zöld területek, az autózás elől elzárt részek bővítése.Ennek segítségével megint csak Hollandiában negyedével csökkent a városlakók autóhasználata az ezredforduló óta. Végül megint csak a régi nóta: jobb és olcsóbb tömegközlekedést kell kínálni az embereknek. Ha a tömegközlekedés 50 százalékkal több utazót vonz, az 1-2 százalékkal mérsékli az autóhasználatot.
A zöldebb autó a megoldás, nem az autózás leépítése
A T&E elnöke szerint ezek a módszerek tíz százalékkal mérsékelhetik az autóforgalmat, és az azzal járó környezetszennyezést. Ezzel szembe állítva az elektromos autók használatát azt állítja, hogy ezek 60-70 százalékkal mérsékelhetik a károsanyag-kibocsátást. Ebbe beleérti az autók és az akkumulátorok gyártását és a használatukat is. További eredmények érhetők el az autókban használt acél, alumínium és műanyagok gyártásának zöldebbé tételével, illetve azzal, hogy a nagyobb, nehezebb SUV-k helyett újra inkább szedánokat és ferdehátúakat használnának az emberek.
Itt jön a főkörnyezetvédő egyik legfontosabb megjegyzése. Azt írja, hogy szemben a hivatalos előrejelzésekkel úgy véli, az autózás drágulása nem lenne jelentős hatással az autók jövőbeni használatára. Szerinte az autóhasználat olyan olcsó – vagy költsége csökkenthető tehető olcsóbb, például használt autóvásárlásával –, hogy az autózást csak annak arányában lehet mérsékelni, amennyi idővel kevesebbet szánnának az emberek mobilitásukra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
