Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
- A Nissan bejelentette a harmadik generációs Leafet, valamint az új elektromos Micrát és egy elektromos Juke-ot, amelyek 2026 végéig érkeznek meg Európába.
- Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, hasonló technológiát használ, de eltérő dizájnt kapott, amely inkább a 2002-es K12-es Micrát idézi.
- Kétféle akkumulátorral (40 és 52 kWh) lesz kapható, az erősebb változat több mint 400 km hatótávot ígér, és a Nissan belépőszintű elektromos modellje lesz.
A Nissan beletaposott a gázpedálba, az idei és a következő évre bejelentette készülő modelljeit mindegyik piacra. Ennek a bejelentésnek volt része a harmadik generációs Leaf is, mint az egyik legígéretesebb elektromos modelljük, de emellett több más érdekes típus is érkezik: például az új Micra, ami a Renault 5 testvére/riválisa is lesz.
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
Az ötödik generációs Micra egyike lesz annak a három új elektromos modellnek, amelyet a Nissan 2026 végéig dob piacra Európában – a másik kettő az új Leaf és egy elektromos Juke.

A sorozatgyártású Micráról kiadott első hivatalos képek alapján a formaterv számos elemet megtart a 2023-ban bemutatott koncepcióból. Bár a dizájnt a Nissan londoni központja vezette, az autót a Renault gyártja majd a franciaországi Douai-ban, és a CMF-BEV platformon osztoszkodik a Renault 5-tel.
A Formula E-s köntös alatt ez már az új Micra lehet
A 20-23 Concept egy futurisztikus kisautó, ismerős részletekkel.
A formavilágban felfedezhetők utalások a 2002-es K12-es Micrára, különösen a kerek első és hátsó lámpák. A Nissan globális formatervezési igazgatója, Alfonso Albaisa elmondta, hogy a Micra és a Renault 5 kezdetektől együtt fejlődött, és ez volt az eddigi legszorosabb együttműködésük a francia márkával. Ez mondjuk abból a szempontból érdekes, hogy a Renault 5 mekkora hírverést kapott a kezdetektől fogva, ehhez képest a Micráról az elmúlt években alig jelent meg egy-két hír.
A londoni csapat már dolgozott egy kisautó koncepción, amikor a Renault-val megkötötték a megállapodást. „Pont jól jött ki, mert már voltak tanulmányaink” – mondta Albaisa. „Mi valami sokkal aranyosabbat kerestünk, kölyökkutya-szerű lámpákkal, míg a Renault [5-öse] inkább egy bulldogra hasonlít.”
„A Micrában az a nagyszerű, hogy van benne cukiság, de közben széles, nagyok a kerekei, és a motorháztetője is nagyobb. A Renault 5 orra kicsit meredekebb, mert az eredeti modellnek is lejtett a motorházteteje. A Micra sosem volt ilyen ék alakú, és az autó elejének áttervezése igazi mérnöki bravúr volt a rengeteg biztonsági előírás miatt.”
A Micra 40 és 52 kWh-s akkumulátorokkal érkezik, utóbbi több mint 400 kilométeres hatótávot ígér. A teljesítményadatokat a Nissan még nem közölte, de a Renault 5 jelenlegi verziói 118 és 148 lóerős változatokban készülnek.
A Nissan európai termékfelelőse, François Bailly szerint az új Micra nemcsak mobilitást, hanem érzelmeket is kínál, hiszen a modellt fontosnak tartják Európában. Az ár kapcsán nem árult el részleteket, de annyit elmondott, hogy a Micra lesz a Nissan belépőszintű elektromos autója. Hozzátette: „A legnagyobb akadály jelenleg az ár. Az autók ára és a háztartások jövedelme közötti különbség rossz irányba mozdult el. Vissza kell térnünk oda, hogy az emberek megengedhessék maguknak ezeket az autókat – ebben segít a Micra.”
